تالسا ورلد: مشکل گلکسی نوت 7 نشان از چالش باتری‌های قوی‌تر دارد

به نوشته وب‌سایت تالسا ورلد، گلکسی نوت 7 تنها گوشی‌ای نبوده است که باتری آن آتش می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "تالسا ورلد"، هفته گذشته، مراجع قانون‌گذار آمریکایی فراخوان جمع‌آوری تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ مدل گلکسی نوت 7 را اعلام کردند. این امر به دلیل خبرهای اخیر درباره مشکل آتش گرفتن باتری‌های این گوشی‌ها بوده است.

این فراخوان اجباری – که به معنی غیرقانونی بودن فروش این گوشی در آمریکا خواهد بود – ضربه بزرگی به شرکت سامسونگ وارد کرده است.

سامسونگ نیز اعلام کرده است تاکنون 92 گزارش از معیوب بودن باتری‌های گلکسی نوت 7 دریافت کرده است.

این شرکت، مشکل گرم شدن بیش از حد باتری‌ها را در طراحی سلول‌های آن‌ها می‌داند. باتری‌های لیتیوم یونیِ قابل شارژ همواره برای شرکت‌های سازنده دستگاه‌های الکترونیکی محبوب‌تر است زیرا این باتری‌ها فضای کمتری اشغال کرده و انرژی بیشتری ذخیره می‌کنند. سامسونگ پیش از این با افتخار اعلام کرده بود دستگاه گلکسی نوت 7 توانایی 9 ساعت شارژدهی دارد.

این در حالی است که در باتری‌های لییوم یونی، هنگام گرم شدن یک سلول، حرارت سلول‌های دیگر نیز افزایش می‌یابد و این موجب بروز مشکلاتی از قبیل آتش گرفتن می‌شود.

اما سامسونگ تنها شرکتی نیست که باتری‌‎های یکی از محصولاتش با این مشکل مواجه شده اند. اوایل سال جاری میلادی، 500 هزار اسکوتر برقی به دلیل آتش گرفتن باتری‌هایشان جمع‌آوری شدند.

در سال 2013، نهادهای نظارتی آمریکا درباره 2 گزارش آتش گرفتن باتری دو دستگاه خودروی الکتریکی – که هر دو مورد پس از تصادف کردن اتفاق افتاد – تحقیق کردند. پس از آن تسلا برای محافظت از باتری‌ها بخش زیرین خودروهایش را تقویت کرد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا برای مدتی به بوئینگ‌های 787 به دلیل آتش گرفتن باتری‌های همراه این هواپیما، اجازه پرواز صادر نکرد. این باتری‌ها نیز مشکل گرم شدن بیش از حد و در نهایت آتش گرفتن داشتند. پس از آنکه این نقص فنی تعمیر شد، این هواپیماها بار دیگر اجازه پرواز یافتند.

نمونه‌های بسیاری از آتش گرفتن باتری‌های دستگاه‌های الکترونیکی وجود دارند. این مسئله می‌تواند از تردیدها درباره ایمنی این باتری‌ها خبر دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار