کرمان؛

تاپایان 95تولید مس 280هزارتن می شود

مدیر مس منطقه کرمان گفت: امیدواریم تا سال 95 تولیدمان را به 280 هزار تن مس محتوا برسانیم که دور از دسترس نیست.

تاپایان 95تولید مس 280هزارتن می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حسین نظری گفت: در برنامه چهارم و پنجم توسعه میزان رشد اقتصادی هشت درصد در نظر گرفته شده و میزان بهره‌وری 2.8 دیده شده که نیم درصد آن محقق شده است.

وی افزود: برخی عوامل از جمله مباحث تجارت خارجی و تحریم‌ها سبب شد به بهره‌وری لازم نرسیم، همچنین بخشی از این عوامل به خودمان برمی‌گردد و بهره‌وری در برنامه ششم توسعه هم به همین میزان در نظر گرفته شده است.

نظری با اشاره به اینکه مطالعه امری مهم است، اما در این زمینه ضعف وجود دارد، افزود: باید مطالعات حتی فراتر از آن باشد که در سیستم تعریف شده است و اگر سرانه مطالعه پایین باشد به بهره‌وری نمی‌رسیم.

وی با تأکید بر استفاده از نظرات دیگران، تبیین کرد: بعضی طرح‌ها و پیشنهادات منجر به بهره‌وری می‌شود و نباید مدیران در برابر آن مقاومت کنند.

نظری با اشاره به بهره‌وری در شرکت مس خاطرنشان کرد: سال 92 در شرکت مس به ازای هر نفر 10 تن مس محتوا تولید می‌شد و با تغییراتی که در سه سال اخیر رخ داد تا پایان سال 94 به 13.5 تن رسید.


نظری عنوان کرد: یکی از عوامل مهمی که در بهره‌وری شرکت مس مؤثر است، تشکیل مس منطقه کرمان است که در کاهش هزینه‌ها و از موازی‌کاری‌ها جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر 800 هزار تن ظرفیت تولید است که تا پایان سال 98 به یک میلیون 154 هزار تن کنسانتره می‌رسیم.

مدیر مس منطقه کرمان با اشاره به انجام اقداماتی در راستای اقتصاد مقاومتی در مس منطقه کرمان تصریح کرد: بومی‌سازی قطعات در این شرکت به شکل عملی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مس منطقه کرمان و در استان کرمان 13 پروژه داریم که با اعتبار 10 هزار میلیارد تومان انجام می‌شود و تاکنون 4 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و مابقی از منابع داخلی و تسهیلات و فاینانس استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار