کرمان؛

برداشت پسته از بیش از 260 هزار هکتار باغات استان کرمان

استان کرمان با بیش از 260 هزار هکتار باغ پسته ، مهمترین قطب تولید پسته کشور محسوب می شود.

برداشت پسته از بیش از 260 هزار هکتار باغات استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت:کاربرداشت پسته امسال از20 شهریور آغاز و پیش بینی میشود بیش از 130 هزار تن پسته خشک از باغات برداشت شود.

وی خاطر نشان کرد:امسال به دلیل گرمای بالای 40 درجه در ماههای تیر و مرداد بیش از 30 درصد از محصول باغداران در زمان مغز رفتن دچار پوکی و آفتاب سوختگی گردیدکه با توجه به این امر توصیه می شود باغداران نسبت به افزایش سطح پوشش بیمه ای اقدام کنند.

سعیدی در ادامه گفت: در سال گذشته حدود80 هزار هکتار از سطح باغات پسته بیمه شدکه امیدواریم امسال باغداران با بیمه کردن محصول خود با اطمینان خاطر بیشتر به تولید محصول بپردازند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، در خصوص بحث صادرات پسته گفت:تدابیری اندیشیده شد که تا به امروز برای 45 نفر از صادرکنندگان پسته بیش از 102 میلیارد تومان ازتسهیلات صندوق توسعه در نظر گرفته شود که خوشبختانه متقاضیان در حال تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات می باشند.

وي افزود: در مرحله بعد نیز تمام صادرکنندگانی که تا کنون صادرات داشته اند می توانند به جهاد کشاورزی شهرستان و اتاق بازرگانی برای دريافت تسهیلات مراجعه ، تا رونق صادرات محصولاتی مثل پسته و خرما و گردو در استان افزایش یابد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار