شهرکرد؛

اختصاص 320 میلیارد ریال اعتبار برای سد باباحیدر

320 میلیارد ریال برای تکمیل سد غدیر باباحیدر در شهرستان فارسان اختصاص یافت.

اختصاص 320 میلیارد ریال اعتبار برای سد باباحیدر
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان فارسان، از اختصاص 320 میلیارد ریال در سال جاری برای تکمیل و بهره برداری از سد غدیر باباحیدر خبر داد.

قاسم سلیمانی گفت: 130 میلیارد ریال از این مبلغ برای خرید لوله، 90 میلیارد ریال به منظور تکمیل سد و 95 میلیارد ریال برای اجرای شبکه مربوط به این پروژه است.

وی با بیان اینکه بخش های مختلف زیربنایی فارسان به ویژه در زمینه آب، گاز، برق، آموزش و امور فرهنگی در سه سال گذشته متحول شده است، افزود: اجرای تونل های دشتک و چری و تکمیل محورهای ارتباطی شهرکرد ـ فارسان ـ اهواز و شهرکرد ـ جونقان ـ کارون چهار ـ اهواز، نقش مهمی در روند توسعه ای این شهرستان دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب در شهرهای باباحیدر، چلیچه، گوجان، جونقان و پردنجان و روستاهای راستاب، ده چشمه، کران، فیل آباد و عیسی آباد شهرستان فارسان با مشارکت مردم و طبق برنامه زمان بندی در دستور کار قرار دارد.

سلیمانی گفت: تعریض و آسفالت محور ارتباطی روستای امیدآباد سراب، تملک حریم منابع شرکت آب و فاضلاب شهری برای نصب دوربین های مدار بسته، افزایش سه لیتری سهمیه آب 9 روستای منطقه هیرگان از محل تخصیص پروژه انتقال آب کوهرنگ ـ شهرکرد و اصلاح جاده دفن زباله باباحیدر هم به زودی به سرانجام می رسد.

وی ادامه داد: تکمیل فاز سوم دانشگاه پیام نور فارسان، احداث پایانه مسافربری، اجرای طرح های توریستی و گردشگری، احداث ساختمان شرکت آب، ساحل سازی خشکه رود، پمپاژ آب و ایجاد آبشار مصنوعی در پیرغار، تأمین آب کشاورزی منطقه هیرگان، گازرسانی به روستای امیدآباد سراب، روکش آسفالت محور ارتباطی باباحیدر ـ فارسان، جداسازی رفت و برگشت جاده فیل آباد ـ باباحیدر، آسفالت کمربندی جونقان، تکمیل چهار خطه جونقان، اختصاص یک میلیارد ریال از اعتبارات بنیاد مسکن و 300 میلیون ریال از اعتبارات استانی به روستای راستاب و واگذاری 20 هکتار از زمین های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به شهرداری فارسان برای توسعه فضای سبز شهری هم مورد تصویب قرار گرفت.

سلیمانی یادآور شد: همکاری و تعامل تمامی دستگاه های اجرایی برای تسریع در روند اجرایی پروژه های توسعه ای شهرستان فارسان ضرورت دارد.

فرماندار شهرستان فارسان هم گفت: در سفرهای قبلی استاندار 85 مصوبه برای تسریع در انجام امور توسعه ای این شهرستان به تصویب رسید که 60 مورد از این تعداد به طور کامل اجرایی شده و یا در حال اجراست.

مرداس طاهری افزود: 25 مصوبه باقیمانده نیز تا پایان امسال اجرایی می شود.

فارسان با 94 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر فارسان) در فاصله 35 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد. 

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار