آبادان ؛

برگزاری ۴۲ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خرمشهر

۴۲ برنامه هفته دفاع مقدس در خرمشهر اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛چنعانی دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه خرمشهر در مرکز دفاع مقدس این شهر گفت: از میان ۱۲۵ برنامه اعلام شده به دبیرخانه ستاد دفاع مقدس خرمشهر حدود ۴۳ برنامه به عنوان برنامه شاخص انتخاب شدند.

سرهنگ ثامر چنعانی از برگزاری جشنواره ملی هنر و ادبیات دانشجویی دفاع مقدس به عنوان یکی از شاخص ترین این برنامه ها یاد کرد و افزود:  ۶۰۰ اثر در قالب عکس، فیلم و داستان در زمینه های مختلف هنر و ادبیات به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و آیین اختتامیه این جشنواره هفتم مهرماه ساعت ۱۱ در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی ، اقتدار و صلابت نیروی مسلح را نام نخستین روز از هفته دفاع مقدس خواند و گفت: در بعد از ظهر نخستین روز از هفته دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح اجرا می شود و دیدار با امام جمعه، خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های این روز است.دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر از غبارروبی مزار شهدا، برپایی محفل انس با قرآن و اعزام خانوده شهدا به مشهد مقدس به عنوان دیگر برنامه مهم دومین روز هفته دفاع مقدس یاد کرد.

سرهنگ چنعانی با بیان اینکه روز سوم با نام «معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت» نامگذاری شده است، افزود: جمعه دوم مهرماه، حضور در نماز جمعه، برپایی مسابقه نقاشی کودکان در محوطه مقابل مسجد جامع و افتتاحیه اردوی جهادی بسیج از مهمترین برنامه های اجرا شده به این مناسبت خواهد بود.

وی گفت: در سوم مهرماه و مصادف با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ مقاومت در تمام آموزشگاه های خرمشهر نواخته می شود و مراسم نمادینی نیز در مدرسه طلوع دانش برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز دفاع مقدس خرمشهر همچنین از برگزاری شب شعر دفاع مقدس، تور گردشگری به مناطق رزمگاه این شهر برای عموم شهروندان خرمشهری، فراخوان بزرگ ثبت یادها و خاطره ها با عنوان«۴۵ مکان، ۴۵ خاره، ۴۵ رویداد» در روزهای آتی این هفته خبر داد.

سرهنگ چنعانی در ادامه، برگزاری نشست تخصصی کتابخوان دفاع مقدس، یادواره های شهدای محلات، برپایی نمایشگاه های مختلف از جمله نمایشگاه محتوایی اسکتبار و استکبارستیزی، نمایشگاه وصیت نامه شهدا و همچنین برگزاری تئاترهای خیابانی با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه های پیش بینی شده به این مناسبت اعلام کرد.

وی، نکوداشت فرماندهان شهید خرمشهر همچون شهید جهان آرا، و رونمایی از سه کتاب با محوریت افتخارآفرینان خرمشهری در دوران دفاع مقدس را از مهمترین برنامه  های روز آخر هفته دفاع مقدس در خرمشهر اعلام کرد و گفت: در روز پایانی هفته دفاع مقدس، مراسم نکوداشت فرماندهان شهید خرمشهر در سینما نخل این شهر برگزار و سه کتاب جدید که ۲ جلد آن با نام «شهرم در امان نیست» که روایتگر خاطرات رزمندگان خواهر است، رونمایی و چاپ می شود.

سرهنگ چنعانی افزود: همچنین در این روز از کتاب زندگینامه شهید عبدالرضا موسوی رونمایی و تالار جدید در مرکز دفاع مقدس خرمشهر نیز با نام «خرمشهر امروز» افتتاح می شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه برنامه های امسال با شعار «ما آماده ایم» اجرا می شود، گفت: این شعار بیانگر این است که ملت  ایران همیشه آماده است و اجرای برنامه نیز با هدف وحدت نیروهای مسلح و تبیین نقش مقاومت و وحدت و همگرایی در مقابل استکبارستیزی و نهادینه کردن نقش ولایت با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی اجرا می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.