شیوع نوعی بیماری مرگبار بر اثر گزش "کَنه" در اروپای غربی

نوعی بیماری خطرناک که از طریق گزش کَنه منتقل می شود در اروپای غربی شیوع پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ساینس اَلِرت، نوعی بیماری خطرناک که تاکنون جان 30 درصد از افراد آلوده را گرفته است برای نخستین بار در اروپای غربی شیوع پیدا کرده است. 

تاکنون در دور جدید شیوع این بیماری فقط 2 نفر آلوده شده اند که یکی از آنها در اسپانیا گزارش شده است. "مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها" در حال حاضر به مسافران، کوهنوردان، کارکنان بخشهای بهداشتی و کارگران کشاورزی هشدار داده است که از نزدیکی به کنه ها و حیواناتی که احتمال آلودگی در آنها وجود دارد، در اروپای غربی خودداری کنند.

"هِرو زِلر،" عضو "مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها" اعلام کرد ما هم اکنون به افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند هشدار می دهیم. از جمله شکارچیان و کارگران بخشهای دام که به طور معمول با حیوانات و کنه ها در تماس هستند. این کنه ها میتوانند ویروس را از پوست به انسان منتقل کنند.

نام این بیماری "تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو" است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می شود. ویروس این بیماری بوسیله کَنه "هیالوما" منتقل می شود که در دام های سراسر آسیا، اروپا و آفریقا وجود دارد.

خوشبختانه در حیواناتی که به این بیماری مبتلا شده اند، هیچ علائمی دیده نشده است؛ اما زمانی که یک انسان به این بیماری دچار شود، با تب شدید، استفراغ و خونریزی بینی مواجه می شود. در مدت 2 هفته، 30 درصد از بیماران مبتلا شده جان خود را از دست می دهند. در حال حاضر هیچ واکسنی برای این بیماری کشف نشده است.

در سال جاری میلادی 20 نفر در پاکستان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. این نخستین بار است که شیوع بیماری در اروپای غربی گزارش شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار