زنجان؛

صادرات مرغ قطعه بندی شده منجمد از استان زنجان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:صادرات مرغ منجمد قطعه بندی شده هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،با تاکید بر لزوم فرهنگسازی مصرف گوشت مرغ منجمد در بین خانوارها گفت: در حال حاضر در زنجیره تولید گوشت مرغ در استان زنجان انجماد مرغ قطعه بندی شده نیز در دستور کار قرار گرفته به طوری که در این راستا ابتدا مرغ قطعه بندی شده و سپس مراحل انجماد را طی می کند.
این مسئول با اشاره به اینکه انجماد مرغ قطعه بندی شده دارای مزیت نسبی نسبت به انجماد مرغ کامل است،  افزود: ممکن است امکان پخت مرغ کامل برای خانوارها فراهم نباشد و خانوارها در چنین شرایطی برای استفاده از مرغ منجمد برای جداکردن قسمت های مورد نیاز به ناچار انجماد مرغ کامل را از بین برده و مابقی آن را مجددا منجمد کنند که در این صورت ممکن است از کیفیت گوشت مرغ قدری کاسته شود.  
وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر امکان عرضه مرغ قطعه بندی شده به صورت منجمد به میزان نیاز در بازارهای استان وجود دارد تصریح کرد: صادرات مرغ منجمد قطعه بندی شده نیز هم اکنون در دستور کار قرار دارد.
رستمخانی با بیان اینکه در حال حاضر فعلا بازار فروش مناسبی برای مرغ قطعه بندی شده منجمد در استان زنجان فراهم نشده است، افزود: تهران و استان های شمالی هم اکنون بازار مصرف مرغ قطعه بندی شده منجمد را تشکیل می دهند و در زنجان نیز در صورت هماهنگی با صنف مرغ فروشان امکان عرضه این محصول وجود دارد.


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.