زنجان؛

تولید سالانه 243 هزار تن انواع محصولات دامی در استان زنجان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید سالانه 243 هزار تن انواع محصولات دامی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رحمان رستم خانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این استان از توانمندی ها و ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه تولیدات دامی برخوردار است به طوری که سالانه بالغ بر 243 هزار تن انواع محصولات دامی در استان زنجان تولید در بازارهای مصرف عرضه می شود.
وی با اشاره به اینکه شیر خام از جمله محصولات دامی تولید شده در استان زنجان  است افزود: میزان تولید شیر خام در استان سالانه به بیش از 186 هزار تن می رسد.
رستم خانی از تولید سالانه 16 هزار و 500 تن گوشت قرمز در استان زنجان خبر داد و افزود: همچنین سالانه بالغ بر 31 هزار و 300 تن گوشت مرغ در استان تولید و روانه بازار می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تولید 8 هزار و 700 تن تخم مرغ صنعتی در استان زنجان خاطرنشان کرد: تولید عسل نیز در استان سالانه به طور متوسط 653 تن برآورد شده است.
این مسئول  با بیان اینکه سالانه 36 درصد از تولیدات دامی استان زنجان مازاد بر نیاز استان است عنوان کرد: 156 هزار تن از مجموع تولیدات دامی در داخل استان به مصرف رسیده و 87 هزار تن مابقی به عنوان مازاد تولید به خارج از استان ارسال می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: در واحد های صنعتی دام و طیور و زنبور عسل استان به طور متوسط 13 هزار و 375 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و حدود 8 هزار و 500 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.