زنجان؛

پیش بینی تولید 700 تن عسل طی امسال در استان زنجان

پیش بینی می شود امسال 700تن عسل در استان زنجان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رحمان رستم خانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در حوزه پرورش زنبور عسل در استان زنجان گفت: در راستای تولید عسل در این استان، شهرستان طارم به دلیل برخورداری از آب و هوای گرم و معتدل برای زمستان گذرانی بسیار مناسب بوده و در سایر مناطق استان نیز امکان پرورش زنبور عسل در طول سال فراهم است.
وی با اشاره به اینکه سرشماری زنبور عسل در استان زنجان همه ساله در مهر ماه انجام می گیرد، افزود: براساس سرشماری انجام گرفته در مهر ماه سال گذشته تعداد 2هزار و 246  زنبور دار  با 89 هزار و 747 کلنی زنبور عسل در استان فعالیت دارند.
رستم خانی با اشاره به پیش بینی تولید 700 تن عسل طی امسال افزود: تولید عسل امسال نسبت به سال گذشته در استان رشد هشت درصدی را نشان می دهد و پیش بینی می شود از تولید این میزان عسل 225 میلیارد ریال عاید بهره برداران شود.
وی با بیان اینکه آغاز برداشت عسل در استان زنجان بستگی به شرایط آب و هوایی دارد، خاطر نشان کرد: امسال برداشت عسل در استان از اوایل مرداد ماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/ن
برچسب ها: تولید ، پیش بینی ، عسل ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.