خورسندی عنوان کرد؛

دشمن مداحان را هدف قرار داده است

مدیر عامل خانه مداحان گفت: دشمن در صدد نابودی اسلام و کم‌رنگ سازی محرم و صفر است و برخی با تفکرات روشن مآبانه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی خورسندی، رئیس کانون مداحان سراسر کشور در نشست گفتگوی آئینی که صبح امروز 29 شهریور در بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون در کانون مداحان بالغ بر 80 هزار مداح شناسایی شده‌اند که در 425 دفتر در حال ثبت و ساماندهی هستند.
 
وی افزود: کانون مداحان در سال جاری انتخابات هیأت رییسه را داشت که حدود 46 هزار نفر از جامعه مداحان کشور به پای صندوق‌های رای رفتند.
 
خورسندی در رابطه با کارت شناسایی مداحان عنوان کرد: ما در کانون مداحان از طریق سامانه طوبی به سطح بندی و تشکیل پرونده و کارت شناسایی اقدام کرده‌ایم که مداحان با مراجعه به این سایت و ثبت اطلاعات خود در سامانه تعیین سطح خواهند شد.

 وی افزود: کانون مداحان بخش بانوان را نیز با جدیت پیگیری خواهد کرد تا این قشر نیز ساماندهی شده و خدمت رسانی ها به آنها صورت گیرد. 

مدیر عامل خانه مداحان خاطر نشان کرد: در کانون مداحان شورای مشورتی با شش سطح شورای نوگلان، پیر غلامان، جوانان، بانوان، وعاظ و شعرا تشکیل شده ، البته شورای مشورتی وعاظ در خانه مداحان نیز در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: هر شورای مشورتی 25 نفر عضو داشته که در مجموع 150 نفر در کل کانون ها هستند که در این بین 25 عضوب ه عنوان اتاق فکر کانون هر استان و شهرستان تصمیم گیری کرده و پس از تصویب در کانون مداحان در سطح کشور اجرایی می شود.
 
خورسندی بااشاره به زنده نگاه داشتن محرم و صفر گفت: به فرموده امام خمینی(ره) "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است" لذا دشمن نیز با تکیه بر این سخنان روحانیت و ذاکرین را هدف قرار داده تا از این طریق به اسلام ضربه بزند.
 
وی افزود: برخی از افراد در کشور به صورت عمد یا از روی نا آگاهی با تفکرات روشن مآبانه بر علیه ذاکرین مقاله زده و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.
 
مدیر عامل خانه مداحان بیان کرد:  مداحانی که برای حوزه های خانگی مداحی می کنند باید پاسخگوی قشر جوان امروزی باشند، لذا ما باید بر روی این موضوع کار کرده و تولید محتوا کنیم.
 
وی عنوان کرد: قرار است چهارشنبه 31 شهریور از چهار مجری صداو سیما که از موضع معارف تغییر مسیر نداده اند، تجلیل به عمل آید.
 
خورسندی اظهار کرد: کمیته خیرین مداحان در حال تشکیل است و پرچم دار آن مجتبی رحمان دوست خواهد بود.
 
مدیر عامل خانه مداحان گفت: ما در خانه مداحان به ذاکرین متخلف تذکر می دهیم اما اگر این تخلفات ادامه یابد، آنها را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.
 
وی در پایان در خصوص دخالت مداحان در مسائل سیاسی عنوان کرد: مداح باید سیاسی باشد و از افرادی که در جهت نظام حرکت کرده و پیرو ولایت فقیه هستند حمایت کند، لذا کانون مداحان با اعمال برخی از مداحان که در این راستا انجام شده مخالفتی ندارد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار