کیش و مات همزمان دانشجویان دانشگاه تهران به وسیله اساتید بین‌المللی شطرنج

دبیر انجمن شطرنج فدراسیون دانشجویی گفت: مسابقه‌ای تحت عنوان «سیمولتانه» با حضور میترا حجازی‌پور بازیکن تیم ملی و امید نوروزی استاد بین‌المللی شطرنج در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم زاده دبیر انجمن شطرنج فدراسیون دانشجویی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: 20 سپتامبر از سوی سازمان ملل متحد( یونسکو) به عنوان روز جهانی ورزش دانشگاهی انتخاب شده  و فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی (فیزو) از کشورهای عضو این درخواست کرده که این روز را متناسب با ویژگی های فرهنگی اجتماعی خود گرامی دارند.

وی ادامه داد: در این راستا فدراسیون ورزش های دانشگاهی به عنوان متولی این مراسم، برگزاری آن را به عهده دانشگاه تهران گذاشته و اداره کل تربیت بدنی  دانشگاه نیز  این روز بین المللی را  با اجرای چند برنامه از جمله پیاده روی در  محوطه پردیس دانشگاه با شرکت جمعی از معاونین وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم، دانشجویان و کارمندان گرامی داشته است.

دبیر انجمن شطرنج فدراسیون درباره  تخصیص بودجه تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هزینه های برگزاری این گردهمایی را بر عهده گرفته است.

وی عنوان کرد: اجرای مسابقه ای تحت عنوان سیمولتانه (بازی همزمان) با حضور میترا حجازی پور بازیکن تیم ملی و امید نوروزی استاد بین المللی شطرنج  و همچنین رقابت هر یک از آنها به طور همزمان با 10 دانشجوی شرکت‌کننده را می‌توان از دیگر برنامه های این مراسم برشمرد.

ابراهیم زاده درباره برگزاری مجدد چنین مراسمی در سال های آتی، یادآور شد: با این عملکرد و استقبالی که از سوی مسوولین، دانشجویان و کارمندان صورت گرفته، به طور حتم این روز بین المللی  با کیفیت و قوت بیشتری هر ساله در یکی از دانشگاه های کشور برگزار می شود.

در ادامه مراسم کسانی که به ورزش دانشگاهی کمک کرده‌اند، به وسیله معاونین 2 وزارت، تجلیل و جوایزی نیز به آنان اهدا و علاوه بر این جوایزی هم به شرکت کنندگان و برندگان مسابقات از سوی فدراسیون های مختلف ورزشی فعال در این مراسم، تقدیم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.