نامه سرگشاده مقامات سابق دولتی آمریکا به ترامپ برای انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش

بیش از 50 مقام سابق دولتی آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به ترامپ، خواستار شفاف‌سازی نامزد جمهوری‌خواهان درخصوص قراردادهای خارجی‌اش شدند.

نامه سرگشاده مقامات سابق دولتی آمریکا به ترامپ برای انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز،  بیش از 50 مقام سابق دولتی آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، از وی خواستند پیش از فرا رسیدن روز رأی‌گیری، درخصوص قراردادهای خارجی‌اش شفاف‌سازی کند. 

این نامه که به امضای ده‌ها نفر از طرفداران «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رسیده است، در حالی منتشر می‌شود که نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان تاکنون در برابر درخواست‌ها درخصوص انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش مقاومت و آن را به پایان حسابرسی‌ «سرویس درآمد داخلی آمریکا  (IRS) از اموالش موکول کرده است. این در حالی است که «مایک پنس،» معاون ریاست‌جمهوری آمریکا در صورت راهیابی ترامپ به کاخ‌سفید، پیش‌تر اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر کرده است. «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و سناتور «تیم کین،» معاون ریاست‌جمهوری منتخب وی، نیز پیش از این، اظهارنامه‌های مالیاتی‌شان را در اختیار عموم قرار داده‌اند. 

«مایکل مورل،» معاون سابق سرویس جاسوسی آمریکا (سیا)، «مایکل ویکرز،» معاون سابق امنیتی-اطلاعاتی وزیر دفاع آمریکا و «سامانتا وینگراد،» مشاور ارشد سابق «توماس دانیلون،» مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت اوباما، از گردآوررندگان این نامه سرگشاده هستند. 

در این نامه آمده است ترامپ تاکنون برای انتشار اظهارنامه مالیاتی‌ و شفاف‌سازی درخصوص سرمایه‌گذاری‌های خارجی خود اقدام نکرده است. این در حالی است که ارتباطات و معاملات خارجی وی ممکن است باعث بوجود آمدن مناقشاتی درخصوص تعیین خط‌مشی سیاست خارجی آمریکا در صورت راهیابی وی به کاخ‌سفید شود. امضاکنندگان نامه که شامل جمهوری‌خواهانی که در دولت جورج بوش خدمت می‌کرده‌اند نیز می‌شود، درخصوص بی‌سابقه بودن چنین سیاستی در میان نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا تأکید کرده‌اند.    



انتهای پیام/     
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار