نگرانی صلیب سرخ جهانی از حمله به کاروان های بشردوستانه در سوریه

در یکی از آخرین حملات صورت گرفته بر ضد نیروهای هلال احمر در سوریه، دست کم یک نفر کشته و چندین تن زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ صلیب سرخ جهانی اعلام کرد، دست کم یکی از نیروهای داوطلب هلال احمر سوریه در حمله هوایی به کاروان کمک های بشردوستانه در نزدیکی حلب کشته شده است.

سخنگوی اتحادیه بین المللی جمعیت های هلال احمر و کمیته های صلیب سرخ در سخنانی مطبوعاتی در ژنو گفت: این تمام آن چیزی است که تا الان می توانیم قطعی بیان کنیم؛ مدیر دفتر هلال احمر سوریه در اورم الکبری کشته شده است. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه تاکنون در مجموع دست کم 12 نفر از نیروهای داوطلب هلال احمر سوریه کشته شده اند، گفت: تعداد کمتر از این بوده است؛ در حمله به این کاروان دست کم 18 کامیون از 31 کامیون امداد به علاوه یک واحد سیار پزشکی از بین رفته  است.
در همین چارچوب، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز اعلام کرد، حمله خونینی که به کاروان کمک های بشردوستانه در نزدیکی شهر حلب سوریه صورت گرفت نقض آشکار قوانین بین المللی بود و ممکن است که به شکل خطرناکی روند اقدامات بشردوستانه در سوریه را با چالش مواجه کند.

وی در بیانیه ای که در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو قرائت شد، تأکید کرد: حمله ای که  رخ داد نقض آشکار قوانین انسان دوستانه بین المللی بود و غیر قابل پذیرش بود؛ عدم حمایت از کارمندان و هیئت های امدادرسان پیامدهای خطرناکی برای ادامه روند کمک های بشردوستانه در این کشور دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار