کرمانشاه؛

اسلام آبادغرب قطب تولید چغندر استان

اسلام آبادغرب قطب تولید چغندر استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: اسلام آبادغرب قطب تولید چغندر استان است وبیشترین چغندر قند تولیدی کرمانشاه در این شهرستان تولید می‌شود.

اکبر میرزایی‌کلهر با بیان اینکه شهرستان اسلام‌آباد غرب بیشترین سطح زیرکشت چغندر قند در استان کرمانشاه را دارد پیش بینی کرد:امسال حدود 200 هزار تن چغندرقند از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

میرزایی‌کلهر سطح زیر کشت چغندرقند در شهرستان اسلام آبادغرب را 3700 هکتار عنوان کرد و افزود: سال گذشته 4250 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت چغندر قند رفت که این میزان امسال به منظور مدیریت منابع آبی کاهش یافت و برنامه کاهش سطح زیر کشت چغندرقندرا در سال‌های آتی نیز ادامه خواهیم داد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب متوسط عملکرد چغندر قند در این شهرستان 52 تن در هکتار است. شهرستان اسلام آبادغرب در زمینه عیار چغندرقند تولیدی در سطح کشور رتبه دار است و متوسط عیار چغندرقند تولیدی در این شهرستان تاکنون 17.5 درصد است.

وی افزود: حدود 60 درصد چغندرقند تولیدی در این شهرستان در کارخانه قند اسلام آبادغرب فرآوریشده و مابقی به کارخانه‌های قند بیستون، نقش جهان اصفهان، بنیاد اصفهان، قزوین و همدان فرستاده می‌شود.

برداشت چغندرقنددر این شهرستاناز 15 شهریور ماه آغاز شده و تا اوایل آذر ماه ادامه می‌یابد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار