سلب صلاحیت جذب دانشجو در 9 دانشگاه غیر انتفاعی

به دلیل اجرا نکردن قوانین جاری وزارت علوم در سال تحصیلی جدید 9 مؤسسه غیر انتفاعی حق جذب دانشجو ندارند.

علی آهون‌منش رئیس دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به صفر شدن جذب دانشجو در بعضی از مراکز غیر انتفاعی اظهار داشت: اگر مؤسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی بر خلاف آیین‌نامه جاری و ابلاغی وزارت علوم عمل کرده پس از اخطار از سوی کمیسیون گسترش و آموزش این وزارتخانه برای سال تحصیلی جدید از جذب دانشجو ممانعت به عمل می‌آید.


وی یادآور شد: اگر مؤسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی رئیس غیر دائمی، حراست، هیئت امنا نداشته باشند و یا بین اعضای هیئت مؤسس اختلافی پیش بیاید که آن را نتوانند بین خودشان حل کنند وزارت علوم صلاحیت این مرکز دانشگاهی را لغو می‌کند.


آهون‌منش ادامه داد: اگر مکان مراکز غیر انتفاعی مطلوب نبوده و آن واحد از امکانات خوبی برخوردار نباشند مجوز جذب دانشجو از آن مرکز آموزش عالی سلب می‌شود.


وی گفت: بعد از سال تحصیلی جدید 9 مؤسسه غیر انتفاعی صلاحیت جذب دانشجویشان گرفته شده و این مؤسسات حق جذب دانشجو در دوره جدید را ندارند.


گفتنی است؛ سازمان سنجش نیز از حذف رشته های علوم اقتصادی از برخی دانشگاه‌ها خبر داده که پذیرفته شدگان کنکور برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این سازمان مراجعه کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار