با افشای برخی اطلاعات مشخص شد دو سوم حامیان مالی ترامپ مبلغ 200 دلار یا کمتر به ستاد انتخاباتی وی کمک کرده‌اند.

حامیان مالی ترامپ از میان عوام یا سرمایه‌گذاران؟ بدعهدی ثروتمندان در قبال ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا با حامیان مالی کوچک موفق به ثبت رکوردی جدید شده است. با افشای فایل‌های مالی جدید مشخص شد دوسوم از حامیان مالی ترامپ مبلغ 200 دلار یا کمتر به ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواه کمک کرده‌اند. 65 درصد از کمک 75 میلیون دلاری به ستاد انتخاباتی ترامپ، مبالغی بین 200 دلار یا کمتر از آن بوده است. این در حالی بود که حامیان کمیته اقدامات سیاسی موسوم به پَک (PAC) انتظارات نامزد جمهوری‌خواه را برآورده نکردند.

اِد رولینز، یکی از حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه در "پَک" طی اظهاراتی در ماه ژوئیه، حجم کمک‌های مالی به ترامپ را 20 میلیون دلار تا پایان ماه ژوئیه اعلام کرد. این در حالی است که بر اساس اسناد فاش شده حجم کمک‌های این کمیته به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ از 11 میلیون دلار فراتر نرفته است.

در شیوه یکسانی، تام باراک یکی از سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات و از اعضای سابق کمیته اقدامات سیاسی در ماه ژوئن جمع‌آوری کمک 32 میلیون دلاری برای ستاد انتخاباتی ترامپ را پیش‌بینی کرد. این در حالی بود که دریافتی ستاد انتخاباتی ترامپ در ماه ژوئیه 2 میلیون دلار بود.

شلدون ادلسون، سرمایه‌گذار بزرگ بخش سرگرمی و از حامیان مالی ترامپ در جلسه خصوصی که ماه مه با نامزد جمهوری‌خواه داشت متعهد شد 100 میلیون دلار به ستاد انتخاباتی ترامپ کمک می‌کند. بنابر اسناد منتشرشده حجم کمک‌های مالی غول سرگرمی از 5 میلیون دلار بیشتر نبوده است.

هیلاری کلینتون رقیب دونالد ترامپ در انتخابات 8 نوامبر وضع بهتری نسبت به نامزد جمهوری‌خواه دارد. بر اساس اسناد افشاء شده، تنها یک‌چهارم از حامیان مالی کلینتون 200 دلار یا کمتر به ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات کمک کرده‌اند. به عبارت دیگر، از مجموع 289 میلیون دلار وعده کمک مالی به ستاد انتخاباتی کلینتون تنها 71 میلیون دلار پرداخت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار