فاصله میلی‌متری ترامپ با کلینتون برای ورود به کاخ‌سفید

پایگاه اینترنتی سی‌بی‌اس کانادا در مطلبی به بررسی احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

سی‌بی‌اس: فاصله میلی‌متری دونالد ترامپ با هیلاری کلینتون برای ورود به کاخ سفیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی سی‌بی‌اس کانادا در مطلبی نوشت: دو ماه از برگزاری گردهمایی ملی جمهوری خواهان می‌گذرد و به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، نامزد این حزب با حذف حواشی زمینه را برای ورود به کاخ سفید هموار کرده است. با این حال، در مقایسه با نامزد دموکرات همچنان پرخطا ظاهر شده است.

با ردیابی و بررسی نظرسنجی‌های مختلف درباره میزان محبوبیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کلینتون بخش گسترده‌ای از هواداران خود را از دست داده است. او از ماه اوت تاکنون بیش از 6 امتیاز از دست داده و با میزان آرای ترامپ 1.9 امتیاز فاصله دارد. در حال حاضر، 44.7 درصد واجدان شرایط رأی در آمریکا نامزد دموکرات را انتخاب کرده‌اند. انتشار گزارش مربوط به شرایط جسمانی کلینتون مانند بیماری ذات‌الریه مزمن و غش کردن او در مراسم یادبود 11 سپتامبر موجب شد از تعداد هواداران مستقل او کاسته شود. همین روند موجب شد طی دو هفته گذشته او 2.2 امتیاز از دست دهد.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه طی شش ماه گذشته اختلاف امتیاز با نامزد دموکرات را از 9 درصد به 2 درصد کاهش داده است. او هم‌اکنون با 42.8 درصد آراء پس از هیلاری کلینتون قرار دارد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: نظرسنجی پایگاه اینترنتی "مورنینگ کانسالت" پس از انتشار گزارش سلامت نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد وضع جسمانی هیلاری کلینتون به مشکل اساسی برای وی تبدیل می‌شود. 70 درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی با اشاره به وضع جسمانی کلینتون او را برای ریاست جمهوری مناسب نمی‌دانند و در این زمینه ترامپ را ترجیح داده‌اند.

با این حال، بررسی‌های اخیر موسسه آنگوس رید حاکی از آن است که حدود نیمی از هواداران کلینتون و ترامپ صرفاً برای ورود نامزد حزب موردنظر خود رأی می‌دهند و مسائل دیگری همچون پیشینه پزشکی نامزدها و یا رسوایی‌های آن‌ها مدنظر قرار ندارد.

در انتهای این مطلب آمده است: فلوریدا و کارولینای شمالی دو ایالت تأثیرگذار برای نامزدهای انتخاباتی است. کلینتون در مجمع گزینش گران دو هفته گذشته 341 رأی به دست آورد که در رأی‌گیری جدید به 303 رأی کاهش یافت. این در حالی است که در این برهه زمانی آرای ترامپ در مجمع گزینش گران از 235 رأی به 299 رأی افزایش یافت. او برای کسب کرسی ریاست جمهوری به 270 رأی دیگر این مجمع احتیاج دارد. از سوی دیگر، دو نامزد انتخاباتی از بخت برابر در ایالات اوهایو و کلرادو برخوردار هستند و درنهایت ترامپ با مشکل چندانی برای ورود به کاخ سفید برخوردار نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار