لرستان؛

برپایی سومین بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشكی

در هفته دفاع مقدس سومین بیمارستان ثابت سازمان بسیج جامعه پزشكی استان لرستان در بخش محروم شول‌آباد از توابع شهرستان الیگودرز برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مسئول بسیج جامعه پزشكی لرستان گفت: امسال در آغازین روزهای هفته دفاع مقدس سومین بیمارستان ثابت سازمان بسیج جامعه پزشكی استان لرستان به نام شهید والامقام ایرج خسروی در بخش محروم شول‌آباد از توابع شهرستان الیگودرز برپا می‌شود.

سرهنگ شمس بیرانوند افزود: این بیماستان با حضور 15 متخصص و فوق‌تخصص، 5 دندانپزشك، 10 پزشك عمومی و یك تیم پژوهشی تحقیقاتی به همراه تجهیزات لازم جهت پایش تب مالت در منطقه هدف راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی صورت گرفته و ارجاعاتی كه از طرف مراكز و خانه‌های بهداشت تحت پوشش مركز شول‌آباد انجام می‌گیرد پیش‌بینی می‌شود هزار و 500 مراجعه مستقیم و سه هزار و 500 نوع خدمت ارائه شود.

وی گفت: حداقل دو یا سه اكیپ سیار در مناطق دوردست كه امكان مراجعه مستقیم به بیمارستان ثابت شهید خسروی را ندارند حضور پیدا می‌كنند و با ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و داروی رایگان پذیرای مراجعه كنندگان هستند.

شمس بیرانوند گفت: با توجه به سطح بالای شیوع تب مالت در منطقه به نسبت استان، دو تیم آزمایشگاهی با تجهیزات مربوطه جهت نمونه‌گیری و یك تیم پژوهشگر با هدایت یكی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در مناطق از قبل شناسایی‌شده حاضر می‌شوند تا پایش و بیماری‌یابی و تحقیق موردنظر را انجام دهند.

مسئول بسیج جامعه پزشكی لرستان افزود: در كنار این خدمات خداپسندانه لوازم‌التحریر تهیه‌شده توسط مجمع خیرین بسیج جامعه پزشكی با فعالیت گروه جهادی دانشجویی دانشجویان رشته‌های مختلف پزشكی به دانش آموزان تقدیم می‌شود.

شمس بیرانوند گفت: از آنجا كه مردم شهرستان‌های الیگودرز و ازنا از كمبود رادیولوژیست برای انجام سونوگرافی رنج می‌برند پیگیری‌هایی در حال انجام است تا یكی از رادیولوژیست‌های دانشگاه در این برنامه حضور پیدا كند و با تأمین یك دستگاه سونوگرافی سیار خدمات مربوطه انجام شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.