ارومیه؛

همایش شورای خیرین سلامت در بوکان

همایش بزرگ شواری خیرین سلامت بوکان در محل سالن فرهنگی هنری سیمرغ این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهران میرزایی مسئول اجرایی مشارکتهای اجتماعی ، سازمانهای مردم نهاد و خیریه سلامت استان در همایش خیرین سلامت بوکان گفت: شهرستان بوکان در عرصه خیرین سلامت در سطح استان پیشگام است و امید است به الگوی برای سایر شهرها تبدیل شود.

میرزایی افزود: مجمع خیرین سلامت کشور در آبان ماه سال 1385 با توصیه و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری امور سلامت مردم به مردم فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در مرداد 1388 مجمع خیرین سلامت استان شکل گرفت و در اردیبهشت سال 1392 شورای خیرین سلامت شهرستان بوکان تشکیل شد و در این مدت فعالیت خوبی به نسبت سایر شهرهای استان داشته است.

در این همایش همچنین امام جمعه بوکان طی سخنانی به بحث کار نیک و کمک به دیگران در قران و احادیث اشاره کرد و گفت: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و احادیث، بارها ذکر شده پس می‌طلبد گره‏‌گشایى و رفع نیاز از نیازمندان تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومى شود.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده عنوان کرد: امید است همه بتوانیم برای رفع مشکلات هم تلاش کنیم تا جامعه سالم داشته باشیم.

وی ادامه داد: خیرین در این دنیا و در آخرت مورد مغفرت خداوند قرار می گیرند که این خود از بزرگترین نعمت ها است..

امام جمعه بوکان در پایان گفت: همه می توانند در بحث خیرین بویژه در امر سلامت کمک کنند زیرا جامعه را از مریضی و تباهی دور می کند.

محمد یزدان پناه بخشدار مرکزی بوکان نیز در این همایش گفت: هم اکنون در این شهرستان خیرین مدرسه ساز و خیرین مسکن ساز فعال هستند و خوشحالیم که این امر نیک به حوزه سلامت نیز نفوذ کرده است.

یزدان پناه ادامه داد: اقدامات خیرین در بوکان باعث شده که حتی این شهر خود را از بسیاری شهرهای برخوردار جدا کند و به الگویی برای دیگر مردم ایران در امر کارهای نیک تبدیل شده است.

وی افزود: مردم این شهرستان به تبعیت از از مردم ایران دارای روحیات عاطفی هستند و این روحیه با تعالیم اسلامی در هم آمیخته و خود را در لباس کمک به همنوع نشان داده است.

بخشدار بخش مرکزی بوکان اضافه کرد: اگر این ویژگی انساندوستی به درستی هدایت شود منجر به تشکیل اینگونه شوراها می شود که برکت آن برای کل جامعه است و اگر درست هدایت نشود منجر به گسترش تکدیگری می گردد..

رشید ایلخانی زاده مدیر اجرایی شورای خیرین سلامت بوکان نیز در ابتدای این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش اعلام برنامه های آتی شورای خیرین سلامت است.

ایلخانی زاده افزود: طبق برنامه های در دست اجرا بنا داریم علاوه بر کمک به شبکه بهداشت و درمان بوکان در احداث فضاهای فیزیکی در کنار آن کمک به بیماران نیازمند را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی اضافه کرد: ذکات امنیت کشور و همچنین سلامت جامعه کمک انسانها به هم نوع است که بایستی همه با هم در این فرهنگ سهیم باشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.