برنامه‌های دانشگاه آزاد به مناسبت هفته دفاع مقدس/ حمایت میلیونی از پایان‌نامه‌هایی با موضوع این هفته

مدیرکل امور شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام جزئیات برنامه‌های این دانشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس از عقد قرارداد برای حمایت مادی پایان‌نامه‌هایی با موضوع این هفته خبر داد.

محمدتقی طباطبایی مدیرکل امور شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه های واحدهای این دانشگاه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس بیان کرد: از یک ماه گذشته طبق دستورالعملی که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح آماده و به تمام واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد، تعدادی برنامه های معمول و اقدامات جدید را برای این هفته در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 46 تن از دانشجویان دانشگاه آزاد به افتخار شهادت برای دفاع از حرم اهل بیت در سوریه و عراق نائل شدند، افزود: با توجه به اینکه دانشگاه ما بیشترین آمار شهدای دانشجو را از دوران مقدس تاکنون (حدود 300 شهید) دارد برنامه های خوبی را برای تجلیل و تقدیر از خانواده های شهدا در دستور کار داریم و هفته دفاع مقدس را با دیدار خانواده معظم شهدا آغاز کردیم.

طباطبایی با اشاره به اینکه طی این هفته دیدار با خانواده های شهدا در تمام واحدهای دانشگاهی شروع شده، بیان کرد: دانشگاه آزاد این افتخار را دارد که اولین شهدای گمنام کشور در داخل واحد یزد به خاک سپرده و اکنون در بیش از 85 واحد دانشگاهی، حدود 250 شهید گمنام در مزارها و یادمان‌هایی زیبا مدفون شدند.

به گفته وی، مزار شهدا حلقه اتصال بین جوانان نسل امروز (که دوران دفاع مقدس را درک نکردند) با جوانان نسل پرشور دفاع مقدس شده است.

مدیرکل امور شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی افزود: لذا امسال همانند سال‌های گذشته علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس؛ برای غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا در واحدهای خود برنامه داریم. همچنین برپایی شب‌های خاطره و شب‌های شعر در بسیاری از واحدها ضمن دعوت از ایثارگران و داشتن برنامه های خاطره‌گویی برای جوانان و دانشجویان شروع شده است.

وی درباره اقدامات جدید امسال برای هفته دفاع مقدس اعلام کرد: چاپ، انتشار و رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهدای دانشگاه آزاد به نام کتاب "مشعل‌های هدایت"  در هفته آینده، چاپ نشریه "پیام ایثار" که عملکرد دانشگاه را در حوزه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و خدمت به دانشجویان ایثارگر به تصویر کشیده، رونمایی از المان شهدای دانشگاه جنب قطعه شهدا در بهشت زهرا (س) در روز شنبه آینده با حضور مدیر عامل بهشت زهرا و معاون عمران دانشگاه آزاد و افتتاح رسمی نمایشگاه تصویر دفاع مقدس از سوی ریاست دانشگاه آزاد در سازمان مرکزی از جمله اقدامات جدید امسال است.

طباطبایی اظهار داشت: عقد تفاهم‌نامه بین موسسه باغ موزه دفاع مقدس شهرداری تهران و دانشگاه آزاد به منظور حمایت مالی از پایان‌نامه هایی که با موضوع دفاع مقدس تدوین می شوند، یکی دیگر اقداماتی است که برای اولین بار در این هفته انجام و یکشنبه آینده بین مدیر عامل باغ موزه و معاون پژوهش دانشگاه امضا می‌شود.

به گفته وی، در واقع با عقد این قرارداد، از پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری با موضوع دفاع مقدس به ترتیب تا سقف 4 و 6 میلیون تومان حمایت می شود تا دانشجویان به این سمت تشویق شوند.

مدیرکل امور شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اقدام مهم دیگر را برگزاری همایش هم‌اندیشی نخبگان و استادان درس آشنایی با دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: دانشگاه آزاد مبتکر ارائه درس آشنایی بادفاع مقدس بوده لذا روز شنبه به منظور بررسی وضعیت تدریس این درس، نشستی با حضور ریاست دانشگاه و سردار بهمن کارگر مدیر عامل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه آزاد داریم.

وی یادآورشد: جزئیات تمامی اقدامات صورت گرفته در پایان هفته دفاع مقدس به طور کامل اطلاع‌رسانی می‌شود.

گفتنی است؛ دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین دانشگاه کشور با راه‌اندازی شورای تقدیر فرهنگ و ایثار شهدا و بهره گیری از ظرفیت‌های خوب واحدهای خود امیدوار است بتواند سهم بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.