مشهد؛

رشد30 درصدی خرید گندم از کشاورزان

میزان خرید گندم از کشاورزان خراسان رضوی نسبت به سال زراعی گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

رشد30 درصدی خرید گندم از کشاورزانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: میزان خرید گندم در خراسان رضوی بیش از 600 هزار تن بود که نسبت به سال قبل که 481 هزار تن بوده رشد 30 درصدی داشته است .
ایرج حسن پور افزود: کل محصول خریداری شده امسال در قالب 78 هزار و 280 محموله تحویل مراکز خرید تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی این استان شد که با این میزان خرید گندم به طور عملی خراسان رضوی به سطح خود اتکایی در تولید این محصول رسید.
وی گفت: این میزان محصول از طریق 45 مرکز و کمیسیون خرید شرکت غله و 150 انبار تعاون روستایی خراسان رضوی دریافت شده است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: با خرید 600 هزار تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان نیاز این استان به گندم مصرفی برای 20 ماه آینده تامین شد.
ایرج حسین پور گفت: تربت جام در خرید گندم با خرید بالغ بر 83 هزار تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان پیشرو بوده و رتبه نخست خرید گندم را در خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.
وی افزود: شهرستانهای مشهد هم با خرید 65 هزار و 457 تن و فریمان با 59 هزار و 198 تن در رتبه های دوم و سوم خرید گندم در استان قرار گرفته اند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی قیمت پایه خرید تضمینی برای هر کیلوگرم گندم را با 2 درصد افت مفید و 4 درصد افت غیرمفید 12 هزار و 705 ریال اعلام کرد و گفت: متوسط نرخ پرداختی در خراسان به ازای هر کیلوگرم محصول خریداری شده با پرداخت جایزه پاکی 12 هزار و 767 و بالاتر از نرخ پایه خرید است.
حسین پور افزود: تاکنون بالغ بر 3 هزار و 820 میلیارد ریال از طلب کشاورزان پرداخت شده و بطور متوسط هر کشاورز 30 درصد از وجوه گندم تحویلی خود را دریافت کرده است.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باقیمانده طلب کشاورزان در کمتر از یک ماه آینده تسویه خواهد شد.
حسن پور افزود: با توجه به میزان خرید و ذخیره کنونی گندم نیاز 20 ماه آینده خراسان رضوی تامین شده و واردات فقط از دیگر استان ها به منظور اختلاط و ارتقا کیفیت گندم انجام می شود.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: رشد ، خرید ، گندم ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.