بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در هند

بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان با ظرفیت ٦٤٨ مگاوات در ایالت تامیل نادو هند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکو واچ؛ بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان امروز به ظرفیت 648 مگاوات در بخش راماناتا پورام در ایالت تامیل نادو هند آغاز شد. برق تولیدی این نیروگاه امروز با حضور جایالالیتا، سروزیر ایالت تامیل نادو در جنوب هند، به شبکه اصلی سراسری این کشور پیوست.

این نیروگاه در زمینی به مساحت حدود پنج هزار هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر 45 میلیارد و 500 میلیون روپیه (680 میلیون دلار) احداث شده است. شرکت ادانی تجهیزات ساخت این نیروگاه را از کشورهای مختلف جهان وارد کرده است.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان با هشت هزار و 500 نیروی کار روزانه و در مدت 8 ماه احداث شده است .
این نیروگاه دارای دو میلیون و 500 هزار پنل خورشیدی، 27 هزار متر سازه، 576 اینورتر، 154 انتقال دهنده و 6 هزار کیلومتر کابل است. 

هند تلاش می‌کند سهم تولید انرژی را با استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی تا پایان سال 2030 به 40 درصد افزایش دهد. هم اکنون 30 درصد از تولید انرژی هند با استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی انجام می شود. هند برای محقق کردن این هدف خود با چالش‌های فراوانی از جمله تامین مالی، مشکلات انتقال برق تولید شده در ایستگاه های خورشیدی به مدار و غیر اقتصادی بودن آنها روبرو است.


"گاوتام ادانی،" رئیس شرکت ادانی اظهار داشت: این یک موفقیت بزرگ برای تامیل نادو و کشور است. اجرای این پروژه عظیم در راستای تبدیل شدن کشور به قطب انرژی سبز صورت گرفته است. 

هند قصد دارد تا پایان سال 2020 با افزایش 30 درصدی ظرفیت انرژی خورشیدی خود، تولید برق خورشیدی را به 100 گیگاوات افزایش دهد.

صنعت انرژی تجدید پذیر هند می تواند فرصت‌های تجاری به ارزش 160 میلیارد دلار در یک دهه ایجاد کند.

شرکت‌های بزرگی مانند شرکت سافت بانک ژاپن، فاکس کان تایوان، فرست سولار، ترینا سولار و شرکت دولتی خورشیدی فنلاند برای سرمایه گذاری در این بازار اعلام آمادگی کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار