سایه سنگین مشکل باتری گلکسی نوت 7 بر گزارش‌های مالی سامسونگ

تحلیلگران تخمین زدند مبلغ سود دریافتی سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2016 با کاهشی 8.6 درصدی مواجه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "زی‌دی نت"، بر اساس تخمین تحلیلگران، سود شرکت سامسونگ در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به 6.7 هزار میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم نسبت به سه ماهه دوم سال 2016، 8.6 درصد کاهش خواهد داشت.

این گزارش پس از فراخوان سامسونگ برای جمع‌آوری تلفن‌های همراه مدل گلکسی نوت 7 به دلیل مشکل باتری‌هایشان منتشر شده است.

تمامی موسسات اعتبارسنجی در کره جنوبی همچنین اعلام کرده اند جمع‌آوری این گوشی‌ها از بازار برای سامسونگ بیش از 1 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

این در حالی است که تحلیلگران در ادامه روند کاهش سود برای شرکت سامسونگ اتفاق نظر ندارند. بر اساس میزان وفاداری مشتری و کیفیت ساخت بالای مدل گلکسی نوت 7، پیشبینی می‌شود سامسونگ در سه ماهه پایانی سال سود مناسبتری به دست آورد.

در ماه اوت (31 روز منتهی به 10 شهریور) سامسونگ از مدل گلکسی نوت 7 رونمایی کرد. در بررسی‌های تخصصی، این تلفن همراه در ابتدا امتیازهای بسیار مناسبی را کسب کرد. در آن هنگام، تحلیلگران تخمین زدند سود شرکت سامسونگ در سه ماهه جاری به بیش از 8 هزار میلیارد دلار برسد. در سه ماهه دوم سال 2016، سامسونگ به سود بی‌سابقه 8.14 هزار میلیارد دلاری دست یافته بود. این سود در نتیجه فروش تلفن‌های همراه "گلکسی اس 7" و "گلکسی اس 7 اج" بوده است.

سامسونگ روز 9 سپتامبر (19 شهریور) فراخوان جمع‌آوری گلکسی نوت 7 را داد و از آن هنگام فروش رسمی این محصول را متوقف کرد. بر اساس گزارش‌ها، فروش این مدل تلفن همراه در کره جنوبی از 28 سپتامبر (7 مهر) از سرگرفته خواهد شد.

مشکل انفجار باتری‌های گلکسی نوت 7 برای سامسونگ بسیار دردسرساز شده است. این شرکت اعلام کرد از هنگام انتشار اطلاعیه فراخوان، بیش از 26 گزارش دروغین درباره آتش گرفتن این تلفن همراه دریافت کرده است. اما این مسئله فرصت مناسبی برای شرکت آمریکایی اپل بوده است. تحلیلگران معتقدند به دلیل ایجاد این مشکل برای سامسونگ، شرکت اپل بیش از 100 میلیون دستگاه تلفن همراه آیفون 7 را تا انتهای سال جاری میلادی به فروش خواهد رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار