اراک ؛

انقلاب اسلامی بنیان رژیم صهیونیستی را به‌ لرزه درآورد

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت : در مقیاس منطقه‌ای، انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس بنیان رژیم صهیونیستی را به‌لرزه درآورد.

انقلاب اسلامی بنیان رژیم صهیونیستی را به‌ لرزه درآوردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سردار‌ سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس اظهار داشت: بی‌تردید پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) و دفاع مقدس یک تغییر و تحول در میدان بین‌الملل به‌وجود آورد و توانست ساختار قدرت‌های بزرگ و استکبار را به چالش بکشد و الگوی جدیدی به کشورهای مسلمان و مظلوم در جای جای دنیا معرفی کند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در حقیقت کشورهای حامی صدام که دستشان به خون پاک فرزندان ایران آلوده بود را دیدیم چگونه به فلاکت و نابودی افتادند و دیدیم آمریکا در سال‌های 2001 و 2003 چگونه شکست و تلفات سنگینی را متقبل شد.

وی با اشاره به ثمره انقلاب اسلامی و پیام انقلاب اسلامی ایران در جهان گفت: در مقیاس منطقه‌ای، انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس بنیان رژیم صهیونیستی را به‌لرزه درآورد.

سرلشکر صفوی بیان داشت : حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه با الگوگیری از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رژیم صهیونیستی را شکست داد و این پیام و الگودهی انقلاب اسلامی تا جایی ادامه یافت که می‌بینیم استکبار نتوانسته در برابر دولت و ملت سوریه حرکتی به‌پیش ببرد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به الگوگیری ملت و دولت سوریه از روحیه مقاومت ایران اظهار داشت: بیش از 5 سال است که دولت و ملت سوریه با بهره‌گیری از فرهنگ مقاومت، در برابر توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی و همراهانشان همچون آل‌سعود، امارات، اردن ‌ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ملت و دولت عراق برای غلبه بر داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری، با راهنمایی مستشاران نظامی ایران چندین هزار نیروی مردمی را سازمان داده‌اند که اگر این‌ها نبودند، فلوجه و مناطق دیگر آزاد نمی‌شد، آمریکایی‌ها 2 بار حمله کردند ولی نتوانستند فلوجه را بگیرند و به‌زودی به یاری خدا نیروهای مردمی و ارتش عراق به موصل خواهند رسید.

سرلشکر صفوی با اشاره به مقاومت مردم مظلوم یمن گفت: انصارالله یمن راهبرد مقاومت در برابر 18 ماه بمباران وحشیانه و جنایتکارانه سعودی‌ها را از حماسه مقاومت فرزندان ایران اسلامی فراگرفت. این‌ها آموزه‌های مکتب مقاومت است که به کشورها و ملت‌های مسلمان منتقل شده و ثمره صدور انقلاب و اندیشه امام راحل(ره) است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به ضرورت استفاده از "تجارب دفاع‌مقدس" در امور امروز کشور گفت: بعد از 36 سال که از جنگ و انقلاب می‌گذرد، سئوال اصلی این است که اکنون که سال‌ها از دفاع مقدس می‌گذرد آیا دفاع مقدس و تجارب آن، می‌تواند به کشور و تحقق سیاست‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی سیاست‌های اقتصاد مقاومتیکمک کند و آن‌ها را محقق سازد؟

وی اضافه کرد: امروز برای پیروزی در جنگ اقتصادی دولتمردان، مجلس و قوه قضائیه، در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و صدور دستورالعمل‌های اجرایی در بخش‌های مختلف، اگر به تدابیر مقام معظم رهبری و اصول اقتصاد مقاومتی گوش فرا دهند، می‌توانیم از این گذرگاه مهم با موفقیت و سربلندی عبور کنیم.

سرلشکر صفوی ادامه داد: در حال حاضر 70 درصد اقتصاد کلان کشور در اختیار دولت است که اگر دولت حداقل نیمی از اقتصاد را به مردم و بخش‌های خصوصی و تعاونی واگذار کند، شاهد موفقیت در این حوزه خواهیم بود. باید کارگاه‌‌های کوچک و بزرگ صنعتی که در حال تعطیلی بوده یا نیمه‌تعطیل است را با ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم احیاء کرده و اجازه تعطیلی آن‌ها و بیکاری کارگران‌شان را ندهیم، تا بدین صورت با تقویت بخش تولید، چه تولید صنعتی و چه تولید کشاورزی که از پایه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، در مسیر تحقق این اصول گام برداریم.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اهمیت داشتن روحیه جهادی گفت: در دوره جنگ روحیه و مدیریت جهادی وجود داشت که امروز برای پیروزی در حوزه‌های اقتصادی به این مدیریت و روحیه جهادی نیاز داریم، چراکه با این سیستم اداری و ناکارآمدی در بخش اداری، تحقق اقتصاد مقاومتی دشوار است.

سرلشکر صفوی با تاکید براینکه تحقق اقتصاد مقاومتی "روحیه جهادی" نیاز دارد، بیان کرد: ما در زمان جنگ از "راهبرد انقلابی" به‌جای "راهبرد کلاسیک" استفاده کردیم و امروز هم اقتصاد مقاومتی "راهبرد انقلابی" نیاز دارد.

این مقام مسئول گفت: در زمان جنگ اگر با به‌کارگیری شیوه‌های کلاسیک می‌خواستیم بجنگیم، پیروز نمی‌شدیم بنابراین ما جنگ کلاسیک را پشت سرگذاشتیم و متناسب با توانمندی خود، جنگ را به شیوه انقلابی و راهبرد انقلابی و با راهبردی ناشناخته برای آمریکا و دشمن به‌کار گرفتیم که در همین راستا برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز به راهبرد و شیوه‌ای انقلابی نیاز داریم.

وی در ادامه با تاکید براینکه باید به توان و مؤلفه‌های داخلی کشور اتکا داشتیم، گفت: اگر امروز به موازات سیاست خارجی و مذاکره، به وضعیت فرهنگی و اقتصادی کشور نیز با حضور مردم می‌پرداختیم، به نتایج بهتر و بیشتری می‌رسیدیم. 

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: الگوی پیروزی 8ساله دفاع مقدس از مهمترین اصول و ارزش‌های تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.


انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.