امتناع کروز از تأیید صلاحیت ترامپ برای ریاست جمهوری

تد کروز علی‌رغم اعلام حمایت از ترامپ در روز جمعه، از تأیید شایستگی وی برای ریاست‌جمهوری امتناع کرد.

امتناع کروز از تأیید صلاحیت ترامپ برای ریاست جمهوری
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «تد کروز،» سناتور ایالت تگزاس، پیش از این «دونالد ترامپ،» نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، را یک «دروغگوی روانی» توصیف کرد. علی‌رغم این اظهار نظر، تد کروز چند روز پیش در اقدامی غافلگیر کننده به تحسین ترامپ پرداخت. این در حالیست که کروز یک روز پس از تحسین دونالد ترامپ از تأیید وی به عنوان فردی مناسب برای خدمت در سمت ریاست جمهوری امتناع کرد.

کروز، که در جشنواره تریبیون تگزاس در شهر «آستین» سخنرانی می‌کرد، گفت بی‌احترامی ترامپ به خود و خانواده‌اش را می‌بخشد. وی همچنین اعلام کرد که متقاعد شده «هیلاری کلینتون،» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دموکرات نباید به کاخ سفید راه یابد.

کروز در ادامه گفت:« من با دونالد و مایک پنس صحبت کرده‌ام. او [ترامپ] خیلی بخشنده است و از من به دلیل حمایتم از وی تشکر کرد. ما قصد داریم گذشته را فراموش کنیم.»

با اینکه کروز سخنان فوق را ایراد کرد، از پس گرفتن انتقاداتی که پیش از این به دونالد ترامپ وارد کرده بود امتناع کرد. وی فقط از تکرار انتقادهای پیشین از دونالد ترامپ خودداری کرد.

وی در این خصوص گفت: «ما در یک انتخابات عمومی هستیم، به نظرم درست نیست از نامزد حزب جمهوری‌خواه انتقاد کنم.»

«ایوان اسمیت،» مدیر اجرایی تریبیون تگزاس از کروز پرسید: «آیا دونالد ترامپ را برای سمت ریاست‌جمهوری مناسب می‌دانید؟» کروز در پاسخ به این سوال گفت: «ما فقط دو انتخاب داریم. فرایند انتخابات ما را وادار می‌کند یکی از این دو نفر را برگزینیم.»

ترامپ در ماه مه به همسر کروز بی‌احترامی کرد و ادعا کرد پدر کروز در ترور رئیس‌جمهور پیشین آمریکا -جان اف. کندی- دست داشته است. تد کروز که از این ادعاهای ترامپ به ستوه آمده بود وی را «بی‌اخلاق، یک دروغگوی روانی، خودشیفته و یک دلقک متکبر» خواند که آمریکا را به پرتگاه می‌برد.

کروز پس از گذشت زمان زیادی در روز جمعه اعلام کرد موضوع مهم شکست هیلاری کلینتون –رقیب ترامپ- است. ترامپ نیز در پیامی توییتری غافلگیر شدن خود را از حمایت کروز اعلام کرد و از وی تشکر کرد. این در حالیست که پیش از این ترامپ گفته بود اگر کروز از وی حمایت کند، آن را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار