اردبیل؛

اجرای آزمایشی طرح پوشش بیمه ای خدمات مامایی در سه استان کشور

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: طرح پوشش بیمه ای خدمات مامایی در سه استان اردبیل ، اصفهان و گلستان برای نخستین بار اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد جهانگیری افزود: از آنجایی که میزان جمعیت کشور از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همواره مورد تاکید مسوولان از جمله مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته، پوشش بیمه ای خدمات مامایی در شورای عالی بیمه و هیات وزیران به تصویب رسید و طرح اجرای آزمایشی آن در سه استان اردبیل، اصفهان و گلستان خواهد بود و هم اکنون کارگاهی آموزشی در این زمینه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برخورداری از جامعه سالم پیش نیاز توسعه است، افزود: باروری سالم جزو اولویت های سرمایه گذاری دولت ها قرار دارد و بر این اساس تلاش شده تا ساز و کاری برای مراقبت های دوران بارداری و ارایه خدمات مناسب به مادران تعریف شده و خدمات مامایی به طور کامل زیر پوشش بیمه ای قرار بگیرد.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور بیان کرد: اجرای این طرح کمک خواهد کرد تا مردم جامعه پزشکی را در امر سلامت به عنوان محور بپذیرند و حضور این قشر در کنار مردم از زمان بارداری و تولد تا نوجوانی منجر به افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها خواهد شد.

جهانگیری گفت: اجرای طرح های آزمایشی در زمینه پزشکی باید از کمترین خطا و خطر ممکن برخوردار باشند، بر این اساس برخی شاخص ها از جمله ارایه خدمات مناسب مامایی، هماهنگی نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و بیمه ها و مشارکت قابل توجه مردم موجب شد تا اردبیل به عنوان یکی از استان های هدف برای اجرای طرح آزمایشی پوشش بیمه ای خدمات مامایی انتخاب شود.

انتهای پیام/ع





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار