با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

افتتاح ۸ مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم آذربایجان غربی + تصاویر

ظهر امروزهشت مدرسه با 43 کلاس درس در مناطق محروم آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ این طرح‌ها با اعتبار 30 میلیارد ریال در شهرهای نقده، ارومیه، تکاب، شاهین دژ، بوکان و ماکو در مساحت سه هزار و 358 متر مربع احداث شده که همه هزینه‌های ساخت این مدارس از سوی بنیاد برکت پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در آئین افتتاح همزمان پروژه‌های بنیاد برکت که در سالن ویدئو کنفرانس شرکت سهامی مخابرات آذربایجان غربی با حضور استاندار و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی برگزار شد، گفت: استان آذربایجان غربی از نظر زمینه راه، بهداشت، آموزش و پرورش جزء استان‌های محروم و کم برخوردار به حساب می‌آید و امروز برای مردم جای خوشحالی بسیار است که بنیاد برکت در این شاخصه‌ها سرمایه گذاری می‌کند.

افتتاح ۸ مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم آذربایجان غربی + تصاویر

استان آذربایجان غربی در شاخصه آموزش جزء استان‌های کم برخودار کشور است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در زمینه آموزش و پرورش با وجود تلاش و اهتمام مدیران استانی در ردیف 30 قرار گرفته است: متاسفانه وضعیت آموزش و پرورش آذربایجان غربی در وضعیت مطلوبی قرار نگرفته و باید با مشارکت، همکاری و همراهی بنیاد برکت برای رفع مشکلات و نواقص نظام آموزشی آذربایجان غربی تلاش کرد تا این مشکلات از قبل کمبود امکانات و فضای آموزشی باید حل شود.

افتتاح ۸ مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم آذربایجان غربی + تصاویر

کمبود 5 هزار کلاس درس در مناطق مختلف آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی نیز در ادامه آئین افتتاح همزمان پروژه‌های بنیاد برکت با اشاره به کمبود 5 هزار کلاس درس در مناطق مختلف آذربایجان غربی گفت: هزار کلاس از این آمار به کلاس‌های کانکسی و تخریبی مربوط می‌شود که باید به طور ویژه در کانون توجه قرار گیرد.

وی به بازسازی مدارس در مناطق روستایی استان تاکید کرد و افزود: برای مقاوم‌سازی همچنین بازسازی و نوسازی مدارس موجود در مناطق کم‌برخوردار و روستاهای آذربایجان غربی به صورت جدی باید اقدام کرد.

قربانعلی سعادت به تلاش خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: به همت بنیاد برکت علاوه بر افتتاح 8 مدرسه در مناطق محروم آذربایجان غربی٬ امروز شاهد بهره برداری از 4 مدرسه معادل 36 کلاس درس خیرساز در این استان هستیم.

افتتاح ۸ مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم آذربایجان غربی + تصاویر

وی در ادامه با بیان اینکه استان آذربایجان غربی جزء استان‌های محروم کشور به حساب می‌آید افزود: در این استان با تلاش نیروهای مسلح امنیت و آرامش کاملی حاکم شده است و این دلاورمردان این استان از مرزهای ایران اسلامی به نحو احسن محافظت و دفاع می‌کنند.

استاندار آذربایجان غربی به بازسازی مدارس موجود در مناطق روستایی استان را حائز اهمیت و اولویت‌دار دانست و بیان داشت: برای مقاوم‌سازی همچنین بازسازی و نوسازی مدارس موجود در مناطق کم‌برخوردار و روستاهای آذربایجان غربی به صورت جدی باید اقدام کرد.

وی در پایان گفت: در گذشته توسط بنیاد برکت 47 کلاس تحویل آموزش و پرورش استان داده شده و اکنون نیز 30 کلاس درس در دست احداث است.

مدیر کل توسعه٬ تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان غربی  نیز در آئین افتتاح طرح های بنیاد برکت گفت: 8 مدرسه بنیاد برکت در آذربایجان غربی در مساحت 3 هزار و 358 متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان اجرا شده است.

افتتاح ۸ مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم آذربایجان غربی + تصاویر

وی افزود: این طرح در ارومیه٬ تکاب٬ شاهین دژ٬ نقده٬ سردشت٬ بوکان و ماکو اجرا شده است.

رحمان قهرمانی اظهار داشت: تا کنون برای احداث 200 مدرسه بنیاد برکت در کشور 41 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

این طرح‌ها به صورت همزمان در 31 استان کشور و با 200 مدرسه در قالب یک هزار و 257 کلاس به صورت ویدیو کنفرانس توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد اجرایی امام خمینی (ره) در تهران و شهرستان‌ها افتتاح شد.

از آغاز فعالیت بنیاد برکت در آذربایجان غربی تاکنون 27 مدرسه با 127 کلاس درس و با اعتبار یک هزار و 620 میلیارد ریال احداث شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.