با این تلسکوپ می توان موجودات فضایی را رصد کرد+ عکس

کشور چین از بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان به منظور رصد موجودات فضایی در چین ساخته شد. این دیش 138 میلیون یورویی که  FAST نام دارد، کار خود را از روز یکشنبه آغاز کرده است. این تلسکوپ 500 متر قطر دارد و برای ساخت آن حدود 5 سال زمان صرف شده است.

ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان برای رصد زندگی موجودات فضایی

بنا به گزارش شینهوا؛خبرگزاری دولتی چین، صدها نفر ستاره شناس و علاقمندان به ستاره شناسی در مراسم رونمایی از این تلسکوپ غول پیکر حضور داشتند. این تلسکوپ در مرحله تست قبل از رونمایی، توانسته بود امواج سریع الکترومغناطیسی ساطع شده از یک تپ اختر در فاصله 1300 سال نوری را تشخیص دهد. محل نصب این تلسکوپ در ناحیه گیوژو چین است. بنا به ادعای این خبرگزاری علت انتخاب این محل،‌دور بودن آن از شهرهای بزرگ بوده است. صدها روستایی ساکن نزدیک محل نصب این تلسکوپ با واگذاری خانه یا پول از این ناحیه نقل مکان کرده اند. دولت چین هزینه این جابجایی ها را حدود 210 میلیون یورو اعلام کرده است که حتی بیشتر از هزینه این دیش بوده است.  بدنبال راه اندازی FAST،"‌شی جین پینگ"، رئیس جمهور چین، با ارسال نامه ای به تمام مهندسان و دانشمندانی که در ساخت این تلسکوپ غول پیکر شرکت داشتنند تبریک گفت.


منبع:SkyNews

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
اگر دقت کنید می بینید که بشر برای شناخت دنیای ماورای خود چه تلاش و هزینه ای می کند. متأسفانه علم در ایران پولی شده است. یعنی تنها به علومی توجه می شود که زود بازده و درآمد زا باشد. تحقیق و پژوهش در عالم طبیعت هیچ جایگاهی در ایران ندارد. خداوند انسان را به سیر در آفاق سفارش می کند تنها در این شرایط است که همه چیز مُسَخَر انسان خواهد شد. امروزه ما در شرایط طبیعی دنیا قرار داریم اما زمانی فرا خواهد رسید که الگوهای تغییر و تحول در دنیا غیر قابل پیش بینی و کنترل خواهند بود در چنین شرایطی تنها کشورهایی به بقای خود بر روی کره زمین ادامه خواهند داد و یر دیگر کشورها مسلط می شوند که دنیای پیرامون خود را بهتر شناخته باشند. من دلم به حال نسل های بعدی می سوزد که در جغرافیای مکانی ایران زندگی خواهند کرد زیرا ما غافل بوذیم.
آخرین اخبار