شیراز؛

حرکت رکاب ها در شیراز

به یاد بهمن گلبار نژاد، رکاب ها در شیراز به حرکت درآمدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر صفرپور مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: همایش مشترك دوچرخه سواری دانشگاهیان و شهروندان در شیراز به مناسبت روز جهانی بدون خودرو و نیز بزرگداشت ورزشكار كشور، مرحوم بهمن گلبار نژاد انجام پذیرفت.
وی با اشاره به این موضوع كه این برنامه ورزشی با عنوان «همراه با طیبعت، همگام با سلامت» نامگذاری و اجرا شده است، ادامه داد: ارائه طرح های ویژه در قالب برنامه های جامع با هدف ایجاد انگیزه ورزش و استفاده از دوچرخه در بین اقشار مختلف جامعه با توجه به طراحی و ایجاد مسیرهای ایمن و استاندارد دوچرخه و پاركینگ ویژه دوچرخه سواران و فرهنگسازی صحیح می تواند به رفع مشكل ترافیك و آلودگی هوا كمك كند.
حیدر صفرپور اجرای همایش های ورزشی كه به صورت عمومی و خانوادگی به مناسبت های مختلف در نقاط مختلف شهر انجام می شود را سبب حضور پرشور خانواده ها در كنار هم و تشویق شهروندان به تحرك بدنی و ایجاد فضای همدلی و قرابت خانوادگی دانست.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه، تاکید کرد: حضور مسئولان اداره ها و ارگان های دولتی و هیات های ورزشی، به ویژه سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری در همایش های ورزشی، باعث ایجاد درك و شناخت مشكلات و كمبودهای موجود در زمینه زیرساخت های اصلی برای استفاده عموم شهروندان از دوچرخه به جای خودرو می شود.
دکتر صفرپور با بیان اینكه تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در تلاش است تا فرهنگ ورزش را در بین دانشگاهیان و شهروندان گسترش دهد، یادآور شد: مدیریت تربیت بدنی دانشگاه با توجه به تقویم ورزشی سالانه خود به مناسبت های مختلف و با همكاری سایر اداره ها و ارگان ها در سطح محلات، بوستان ها و مناطق مختلف شهری، برنامه های متنوعی را در قالب جشنواره رقابت های ورزش های همگانی اجرا می كند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار