کرمانشاه؛

اعزام زوار از مرز سومار زمینه‌ای برای بازگشایی مرز خسروی

استاندار کرمانشاه گفت: اعزام زوار از مرز سومار زمینه‌ای برای بازگشایی مرز خسروی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ اسدالله رازانی گفت:متاسفانه در چند سال گذشته مرز خسروی که مرز اصلی و رسمی بین ایران و عراق و مسیر دیرینه تردد زوار بوده بسته شده و این امر تا حدود زیادی مردم این استان را از نعمت خدمت رسانی به زائرین محروم کرده است.

وی گفت: تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا بتوانیم امسال مرز خسروی را باز کنیم و در این راه موافقت تمام نیروها و دستگاه های داخل کشور را نیز جلب کردیم، اما متاسفانه دولت عراق بنا به دلایلی با این امر موافقت نکردند و در نهایت با اعزام زوار از مرز سومار موافقت شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نبود زیرساخت های کافی در مرز سومار گفت: همواره در هر کاری مشکلاتی وجود دارد و برای انجام یک کار بزرگ، گام های اولیه سخت و با مشکلات متعددی همراه است. همین مسائل در مرز مهران و با زیرساخت‌هایی کمتر از مرز کنونی سومار هم وجود داشت و مطمئنم با درایت و همراهی و توانی که مدیران استان در این راه می گذارند، همه مشکلات موجود حل خواهد شد.

وی افزود: حالا که پای کار آمده‌ایم باید آبروی استان و مردم آن را در نظر بگیریم و میزبانی خوب برای زائرین باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: ارزش خدمت به زائرین اگر از سر خلوص و نیت خیر باشد کمتر از زیارت نیست و مردم استان کرمانشاه این سعادت را دارند که هر ساله میزبان زوار هستند و به آنها خدمت رسانی می‌کنند که این میزبانی خودش نوعی عبادت است.

وی گفت: امسال پذیرای 50 هزار زائر از استانهای آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه هستیم که از مرز سومار به عنوان نزدیک‌ترین نقطه به عتبات عالیات به عراق اعزام می‌شوند.

رازانی گفت: اطمینان دارم بازگشایی مرز سومار گشایشی در زندگی مردم و وضعیت اقتصادی استان ایجاد خواهد کرد و نقطه شروع و امیدوار کننده‌ای برای بازگشایی مجدد مرز خسروی خواهد بود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار