زنجان؛

تعاونی دهياری گامی به سوی احياء و توانمندسازی روستا ها

تشکيل تعاونی دهياری گامی در راستای احياء و توانمندسازی بخش روستايی و جلب مردم در روستاها به سمت تعاونی هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حميد دنيايی مدير امور تعاون اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعي استان زنجان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکت های تعاونی دهياری استان زنجان با اشاره به سياستهای کلی  اصل 44 مقام معظم رهبری که هدف اصلي آن واگذاری امور به بخش خصوصي مي باشد گفت: يکي از هدف های اساسي تعاوني ها حذف واسطه و انحصار مي باشد، که تعاوني به عنوان دومين بخش اقتصاد کمک بسزايي به اقتصاد کشور خواهد کرد.
 حميد دنيايی  افزود: برای اينکه سهم تعاون از اقتصاد به 25 درصد برسد بايد اقدامات اساسی صورت گيرد که در حال حاضر چنين اتفاقی به کندی انجام می گيرد.
وی با بيان اينکه تشکيل تعاوني دهياری قدمی است در راستای احياء و توانمندسازي بخش روستای و جلب مردم در روستاها به سمت تعاوني ها،اظهار کرد: تحصيلات در سطح روستاها افزايش پيدا کرده است که با توجه به استعداد و محصولات موجود در روستاها مي توان با راهنمايي و کمک و ايجاد تشکلهای تعاوني به ايجاد اشتغال و سوق دادن مردم و به خصوص جوانان اين مناطق به کارآفرينی و خود اشتغالی در روستاها کمک کرد که برای رسيدن به اين هدف تعاونی های دهياری نقش اساسي دارند.
مدير امور تعاون اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعي استان زنجان  با اشاره به اینکه يکی از مشکلات اساسي تعاوني ها را انتظار حمايت هميشگي از طرف دولت و دستگاههای دولتي عنوان و تصريح کرد: يکی از مزيت های اصلي تعاونی ها اتکا به توانمنديهای خود و متکی نبودن به حمايت های ديگران است که در کنار آن نيز دولت برای بهتر شدن شرايط برای تعاوني ها حمايت هايی را انجام می دهد.
حميد دنيايی به پيش بينی و برگزاری 20 هزار نفر ساعت دوره آموزشي برای تعاوني ها خبر داد و خواستار کمک تعاوني هاي دهياري براي ايجاد تعاوني توسعه و عمران شهرستان ها و فعال و پويا کردن اين تعاوني ها در  سطح شهرستان ها شد.
مدير امور تعاون اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعي استان زنجان به برگزاری تور آموزشی برای تعاوني های دهياری استان خبر داد و عنوان کرد: هدف از برگزاری اين تور حضور و بازديد از تعاوني های موفق ساير استان ها و استفاده از تجربيات و ايده های آنها برای توسعه و فعال تر کردن تعاوني های استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.