واکنش غیرمستقیم طالبان به امضای توافقنامه صلح دولت افغانستان و حزب اسلامی

گروه طالبان نسبت به امضای توافق نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی واکنش غیرمستقیم نشان داد.

واکنش غیرمستقیم طالبان به امضای توافقنامه صلح دولت افغانستان و حزب اسلامی
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، گروه طالبان نسبت به امضای توافق نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری «گلبدین حکمتیار» واکنش غیرمستقیم نشان داده و در مطلبی اقدام حکمتیار را به کنار گذاشتن اصول خود و ذلت متهم کرده است.

این درحالی است که گروه انشعابی طالبان به رهبری ملا «محمد رسول» با ابراز رضایت از پیوستن حکمتیار به روند صلح با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که تمرکز حزب اسلامی بر لزوم استقلال افغانستان و خروج نیروهای خارجی از این کشور است و آنان نیز می خواهند با تمامی گروه های افغان از جمله حزب اسلامی برای استقلال افغانستان کار کنند.

توافق نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی روز پنجشنبه هفته گذشته در کابل به امضای طرفین رسید و بر اساس این توافق نامه، حکمتیار درچارچوب قانون اساسی وسای قوانین افغانستان با کنار گذاشتن سلاح به فعالیت های سیاسی خواهد پرداخت.

برخی منابع افغان پس از امضای این توافق نامه گزارش دادند که حکمتیار قصد دارد در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان خود را نامزد کند.

شماری از تحلیلگران باوجود آن که تائید می کنند حزب اسلامی جایگاه گذشته خود را در افغانستان از دست داده است، اما معتقدند که امضای توافق نامه صلح میان دولت و این حزب، گروه طالبان را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد.

ایرنا به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده است که امضای توافق نامه میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، راه را برای گفت و گوهای صلح دولت با طالبان هموار خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار