غنی و حکمتیار فردا توافقنامه صلح افغانستان را امضا می‌کنند

فرزند رهبر حزب اسلامی گفت: فردا طی مراسمی ویژه ای در کاخ ریاست جمهوری افغانستان توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی به امضای نهایی می رسد.

«غنی» و «حکمتیار» فردا توافقنامه صلح افغانستان را امضا می‌کنند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حبیب الرحمان حکمتیار فرزند گلبدین حکمتیار گفت: اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی؛ فردا طی مراسمی ویژه توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و این حزب را به امضا می رسانند.

وی افزود: انتظار می رود که بیش از ۵۰۰ تن از چهره های برجسته سیاسی افغانستان در این مراسم  شرکت کنند و گلبدین حکمتیار نیز از طریق ویدیو کنفرانس در این مراسم حضور داشته باشد.

حبیب الرحمان در گفتگو با طلوع نیوز تصریح کرد: جامعه جهانی موافقت کرده است که محدودیت ها و تحریم های خود را علیه حزب اسلامی لغو کنند و در همین خصوص جلسات متعددی با سفارت خانه های کشورهای خارجی در  کابل برگزار شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: حزب اسلامی در نظر دارد که به خانواده هایی که در جنگ داخلی افغانستان و یا جهاد علیه شوروی سابق از سوی این حزب صدمه دیده اند غرامت پرداخت کند و به همین منظور ۸۰ هزار خانواده تاکنون نزد این حزب ثبت شده اند.

لازم به ذکر است پنجشنبه هفته گذشته، پیش نویس توافقنامه صلح میان نمایندگانی از سوی دولت افغانستان و حزب اسلامی در سالن شورای عالی صلح این کشور به امضا رسید.

«محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان از سوی دولت افغانستان و «محمد امین کریم» به نمایندگی از سوی حزب اسلامی حکمتیار این توافقنامه را امضا کردند. «سید احمد گیلانی» رئیس شورای عالی صلح افغانستان و «عطاالرحمان» معاون وی نیز در این مراسم حضور داشتند.

سند توافقنامه صلح، پس از امضای اشرف غنی و گلبدین حکمتیار اجرایی می شود.

گفتنی است که توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار پس از شش ماه تلاش و مذاکره میان نمایندگان دو طرف به امضا می رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار