بندرعباس؛

ورود پیرغلامان و خادمان حسینی به بندرعباس

نخستین گروه از پیرغلامان و خادمان حسینی برای شرکت در چهاردمین اجلاس بین المللی، دقایقی پیش با استقبال مردم و مسئولان وارد بندرعباس شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، بهروز اکرمی دبیر اجرایی استانی چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: این گروه 300 نفره از استان های مختلف کشور برای شرکت در چهاردهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی وارد بندرعباس شدند. 

وی افزود: پیرغلامان و خادمان حسینی در ابتدای ورود به بندرعباس با حضور در گلزار شهدا و غبار روبی قبور مطهر شهدا در مراسم سینه زنی نشسته و مداحی هیئت های مذهبی شرکت می کنند. 

همچنین 40 نفر از مهمان خارجی چهاردهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی از کشورهای هندوستان، عراق، لبنان، آذربایجان ، الجزایر، یمن، اندونزی، افغانستان، تایلند و ترکیه دقایقی دیگر وارد فرودگاه بندرعباس می شوند . 

هرمزگانی ها امروز و فردا میزبان چهاردهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی با حضور 750 مهمان داخلی وخارجی هستند. 

مراسم گشایش چهاردهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی ساعت 14 امروز در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می شود. 

تجلیل از 70 نفر از پیر غلامان وخادمان حسینی و تولید کنندگان مستندهای برگزیده رادیویی و تلویزیونی با موضوع پیرغلامان و خادمان حسینی از برنامه های چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس است. 

ثبت ملی مراسم سنتی سینه زنی نشسته هرمزگان از دیگر برنامه های این اجلاس دو روزه است.



انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.