معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده گفت: اعضای خانواده را برای ثبت نام در طرح سرشماری تشویق نمایید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرشماری عمومی نفوس و مسکن از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان انجام می‌پذیرد که این امر می تواند باعث تعیین مشخصات جمعیتی کشور و برنامه ریزی مسوولان در سطح کلان باشد.

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  در صفحه اینستاگرامش مطلبی در رابطه با مشاركت در سرشماري عمومي نفوس و مسكن منتشرکرد.

مولاوردی نوشت:
اعضای خانواده را برای ثبت نام در طرح سرشماری تشویق نمایید
از زنان کشور درخواست می کنم در اولین فرصت با مراجعه به سایت مربوط به سرشماری اقدام به ثبت نام نموده و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند و سایر اعضای خانواده را هم به این امر تشویق نمایند.

یکی از ماموریت‌های معاونت امور زنان و خانواده تمرکز بر آمار و شاخص‌های جنسیتی است که حتما باید روی این مسئله حساسیت داشته باشیم تا برای گزارش‌های بین المللی دستمان پر باشد. وقتی که ما در گزارش‌های خود از این آمارها استفاده نمی‌کنیم رتبه مناسبی به ایران تعلق نمی‌گیرد و متاسفانه وضعیت خوشایندی پیدا نمی کنیم.

در برخی شاخص ها در رده بندی بین المللی وضعیت مناسبی نداریم به صورتی که تقریبا هم رده کشورهایی نظیر چاد و سوریه و سومالی هستیم و این به این دلیل است که در بعضی شاخص‌ها اطلاعات آماری نداریم و این امر به شدت #رتبه ایران را پایین می‌آورد و به وجهه بین المللی کشور ضربه می زند.

//

گفتنی است:سرشماری عمومی نفوس و مسکن، در گذشته هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شد، اما طبق مصوبهٔ هیئت وزیران در سال ۱۳۸۶، مقرر شد از سال ۱۳۹۰ هر ۵ سال یکبار انجام شود. سرشماری نفوسِ ۱۳۳۵ نخستین سرشماری عمومی نفوس کشور بود و در آن تمامی افراد کشور شمارش شدند. در سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۹۰) هم این طرح در طول ۲۰ روز در سراسر کشور اجرا شد.


انتهای پیام/




برچسب ها: مولاوردی ، سرشماری ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
میخواهم در این سایت ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
چگونه میتوان فرم سر شماری را پر کرد نا مشخص است
آخرین اخبار