شیراز؛

فراخوان به خدمت سربازی

مشمولان متولد 1355 تا 1377 به خدمت سربازی فراخوانده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون وظيفه عمومی استان كليه مشمولان متولد 1355 تا 1377 كه به سن مشموليت رسيده اند و از معافيت های تحصيلی و ساير معافيت های قانونی استفاده نمی كنند را به خدمت سربازی فرا خواند.
سرهنگ محمدباقر دهقان در خصوص تبعات غيبت و به كار گيرندگان مشمولان غايب در قالب ماده 58 و 10 و 63 گفت: مشمولين خدمت وظيفه عمومی كه برای خدمت مقدس سربازی احضار می شوند چنانچه در مهلت های مقرر خود را معرفی نكنند غايب شناخته می شوند.
وی ادامه داد: در اجرای ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومی چنانچه مدت غيبت اوليه اين افراد از يك روز تا سه ماه باشد به سه ماه اضافه خدمت و چناچه مدت غيبت اوليه بيشتر از سه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبيه می شوند.
معاون وظيفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس مشمولانی كه مدت غيبت اوليه آنان از يك سال تجاوز كند علاوه بر شش ماه اضافه خدمت فراری محسوب می شوند و به مراجع صالحه قضایی ارجاع داده می شوند.
سرهنگ دهقان در خصوص ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومی نيز يادآور شد: شركت در آزمايشات رانندگی و اخذ گواهينامه، دريافت هر گونه وام از بانك ها، كانديدا شدن جهت مجلس شورای اسلامی و ساير شورا ها و انجمن های قانونی، صدور پروانه كسب، دريافت مستمری، استخدام به صورت رسمی و پيمانی در كليه موسسات دولتی و شركت های خصوصی و دولتی مستلزم ارائه مدارك دال بر روشن شدن وضعيت نظام وظيفه است.
وی در خصوص به كار گيرندگان مشمولان غايب و سربازان فراری نيز گفت: كسانی كه به نحوی مشمولين غايب را در موسسات دولتی و غير دولتی از قبيل كارخانه ها، شركت ها و مغازه ها به كار گيرند توسط نيروی انتظامی شناسايی و به محاكم قضایی معرفی می شوند.
معاون وظيفه عمومی فرماندهي انتظامی استان فارس در خصوص مشمولان غايب تاكيد كرد: با توجه به اينكه اشراف اطلاعاتی سازمان وظيفه عمومی بر مشمولان غايب افزايش يافته و از طريق پيامك به كليه مشمولان غايب اطلاع رسانی شده، لازم است كليه مشمولان غايب جهت تعيين تكليف به دفاتر پليس + 10 و معاونت های وظيفه عمومی سطح استان مراجعه كنند و در صورت عدم مراجعه در آينده محدوديت ها و و محروميت های بيشتری اجرا می شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار