در پی دستور پوتین، شرکتهای روسی مشابه‌سازی محصولات مایکروسافت را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت انگجت، شرکت مایکروسافت شاید به زودی مشتریان روسی خود را برای همیشه از دست بدهد. طبق گزارشها، در پی درخواست ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – مبنی بر جلوگیری از وابستگی بیشتر به فناوری‌های خارجی، مسکو به زودی یک سیستم عامل داخلی را جایگزین محصولات شرکت مایکروسافت خواهد کرد.

آنگونه که گفته می‌شود، دامنه این تغییر و تحول در حوزه فناوری داخلی روسیه محدود به سیستم عامل خانگی ویندوز نخواهد بود و سایر محصولات مایکروسافت از جمله سیستم عامل‌های سرور و نرم‌افزارهای کاربردی مانند مجموعه آفیس نیز مشابه‌سازی خواهند شد. 

پوتین چندی پیش با اشاره به احتمال توقف خدمات‌دهی به منطقه کریمه از سوی شرکت‌های آمریکایی پس از الحاق این شبه جزیره به روسیه در سال 2014، از شرکت‌های روسی فعال در حوزه آی‌تی خواست بومی‌سازی نرم‌افزارهای مهم را در دستور کار خود قرار دهند. 

رئیس جمهور روسیه در سال 2014 نیز از وبسایت‌های محبوبِ قابل دسترس در روسیه خواست اطلاعات شخصی شهروندان روس را در سرورهایی در داخل این کشور نگهداری کنند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
در ایران قبل از چنین اقدامی باید روی اعتماد مردم کار کرد چون مردم اعتمادی که به سیستم های خارجی دارند بیشتر از داخلی است چه از لحاظ فنی و پشتیبانی و چه از لحاظ امنیتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
ایران هم باید مشابه‌سازی کنه
آخرین اخبار