یزد؛

برگزاری نشست هم‌انديشی ارتقای كيفی آمارهای ثبتی استان یزد

نشست هم‌انديشی ارتقای كيفی توليد و انتشار آمارهای ثبتی استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نشست هم‌انديشی ارتقای كيفی توليد و انتشار آمارهای ثبتی با هدف بررسی موردی رويداد طلاق بر اساس آمار به ويژه آمار ثبتی استان با حضور مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، نمايندگان دستگاه های مرتبط و استادان دانشگاهی در سالن زنده ياد حميديا استانداری برگزار شد.

مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آمارهای ثبتی استان را تعيين كننده دانست و گفت: استان برای برنامه ريزی درست نيازمند جمع آوری اطلاعات و ارائۀ گزارش های آماری هدفمند است.

مجيد جواديان زاده طلاق را دومين آسيب اجتماعی دانست كه مقام معظم رهبری جزو آسيب های چهارگانه اعلام كرده اند و افزود: قطعأ برای مبارزه با اين آسيب ها نياز به نگاهی آسيب شناسانه داريم و بايد بررسی كرد كه آيا اطلاعات مربوط به طلاق زوجين از طريق داده های ثبتی در استان يزد شدنی است؟

مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: الگوهای طلاق نسبت به سال های گذشته از دلايل اقتصادی به سمت فرهنگی پيش رفته و تفاوت كرده است از اين رو برنامه ريزی و فرهنگسازی برای برون رفت از اين آسيب اجتماعی ضرورت دارد.

در اين نشست مهمترين شاخص های مرتبط با طلاق در قالب پيشنهاد بيان شد و دربارۀ نحوۀ جمع آوری شاخص های طلاق و همكاری دستگاه های متولی برا به دست آوردن آمارهای مرتبط هم انديشی شد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.