یزد؛

راه اندازی کارگروه ازدواج در یزد

کارگروه ازدواج به مناسبت هفته ازدواج، در استان یزد راه اندازی شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: با توجه به هفته ازدواج و با حضور دستگاه‌های مرتبط با این حوزه، کارگروه ازدواج در استان راه اندازی شده است.

طوبی مازارزاده افزود: برنامه‌های ادارات مرتبط با  ازدواج در این کارگروه در نظر گرفته شده و امیدواریم بین ادارات هم‌افزایی ایجاد شود تا از عملکرد موازی کاری جلوگیری شود.

وی درباره وضعیت ازدواج و طلاق در استان یزد بیان کرد: سرعت رشد طلاق در استان یزد کاهش پیدا کرده است که این وضعیت از سیاست‌های دادگستری و بهزیستی نشأت می‌گیرد. 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: یکی از سمن‌ها، شبکه فعالان ازدواج استان یزد است و بصورت تخصصی در این زمینه فعالیت و کلاس‌های مشاوره قبل و حین ازدواج برگزار می‌کند. 

مازارزاده درخصوص ضرورت راه اندازی سمن‌ها در شهرستان‌ها، گفت: در سال گذشته سهمیه هر شهرستان 2 سمن بود و تا حدودی فعالیت سمن‌ها در شهرستان‌ها تحقق یافت اما با توجه به آشنایی تاکافی شهرستان ها درباره وظایف و فعالیت‌های سمن‌ها، هنوز نتوانسته‌ایم بطور کامل به اهداف خود در این حوزه دست یابیم.

وی به برگزاری جشنی در زمینه ازدواج جوانان در صورت تأمین بودجه با همکاری این شبکه، اشاره و اظهار کرد: دوره توانمندسازی جهت سمن‌های کل استان یزد از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری برگزار شد که در این دوره‌ها موضوعاتی مانند نحوه عملکرد در قالب سازمان‌های مردم نهاد آموزش داده شد.

هفته ازدواج همه ساله مصادف با سالروز پیوند آسمانی امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه (س) برگزار می شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار