جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ؛

ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی حسین امروزه بیشتر به گوش می رسد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز پرچم دار اسلام ناب، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است، لذا بیانات وبصیریت افزایی های ایشان را در مجالس حسینی مطرح کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی در مراسم تجلیل از مداحان ایثارگر دوران دفاع مقدس و پیرغلامان مداح حسینی آذربایجان غربی گفت: عاشورا عامل زنده ماندن اسلام برای همیشه است. عاشورای 61 شروع عملیاتی بود که مرحله پایانی آن را حضرت بقیةالله الاعظم انجام می‌دهند.

و با اشاره به اینکه عاشورا در نقطه ای به نام کربلا شروع شده اما همه مکان ها و زمان ها را در برگرفت، گفت: امام حسین (ع) با نهضت خودش دو جبهه را تعریف کرد، ایشان پیام ها و شاخص های متععدی به این دو جبهه داد و گفت که من از جانم می گذرم اما از دین خود هیچگاه نخواهم گذشت، در حال حاضر نیز امام حسین (ع) هر ساله عاشورا و نهضت برپا می کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی افزود: امام حسین (ع) یک فرهنگ و یک گفتمان به جا گذاشت و اعلام کرد که بی ولی و بی سرپرست نمی شود؛ دفاع مقدس یکی از شاگردی های مکتب عاشورای حسینی است، تا قیامت همه سنگر نشینان جبهه حق در الگوگیری از عاشورا خواهند بود، بنابراین مداحان باید جبهه حسینی را تبیین کنند.

وی رمز ماندگاری نهضت عاشورا را معامله با خدا بودن، آن عنوان کرد و گفت: گروهی تلاش کردند تا عاشورا فرهنگ، گفتمان و الگو نشود، خداوند، ائمه و تولیای هدا اراده کردند که در مقابل آن عاشورا به یک فرهنگ، گفتمان و سازندگی تبدیل شود و به همین خاطر است که زیارت امام حسین (ع) بر سایر زیارت ها تقدم دارد چرا که عاشورا مأموریت زنده نگه داشتن دین خدا را دارد.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه دشمنان اسلام در تلاشند بعد احساسی عاشورا را پررنگ و بعد حماسی آن را کمرنگ کند، خطاب به مداحان افزود: هیچ کدام از این 2 عامل نباید فدای دیگری شود، شما باید مراقب باشید، از این رو هم بعد احساسی و هم بعد حماسی عاشورا را پررنگ کنید.

وی بیان کرد: امروزه دشمنان اسلام در تلاش اند به شیوه های مختلف فرهنگ حسینی را نابود و یا تحریف کنند و بعضا حرف از اهل مذاکره بودن امام حسن (ع) با دشمنان می زنند اما در حالی که شعار امام حسین (ع) این بود که همه چیزم را می دهم اما دین خود را حفظ می کنم؛ بقای عاشورا به بقاء فرهنگ و گفتمان آن است، مداحان و سخنرانان مجالس حسینی، شاخص های جبهه حسینی را تبیین کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی با اشاره به مطالبات از مداحان سنگرنشین انقلاب اظهار داشت: هدفمند کردن مداحی و ذکر اهل بیت(ع) با 3 راه تبین فرهنگ، معرفت و تمسک به اهل بیت(ع) یکی از این مطالبات است و راهکار دست‌یابی به حقیقت دین، صراط مستقیم، معارف قرآن و به خدا رسیدن، اهل بیت(ع) هستند، لذا ما باید در جامعه مردم را در این جهت بالا ببریم.

وی با تاکید بر اینکه محرم، مرکز تولید بصیرت و معنویت شود، گفت: امروزه ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی حسین بیشتر به گوش می رسد، مقام معظم رهبری می فرمایند که باید روشنگری کرد، مداحان و سخرانان باید در جامعه روشنگری و بصریت افزایی کنند؛ عاشورا باید میدان بصیرت افزایی باشد.

وی افزود: نیروهای انقلاب، وارثاران دفاع مقدس، روحانیت، مساجد و هیئتی ها با مدیریت امام جماعت، انسجام خود را حفظ کنند چرا که یکی از نقشه های دشمن ایجاد فاصله و منیّت در این زمینه است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز پرچم دار اسلام ناب، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است، لذا سخنرانان و مداحان بیانات رهبری، هشدارها، افشاگری ها و بصیریت افزایی های ایشان را در مجالس حسینی مطرح کنند چرا که امروزه جبهه حسینی نیاز به بصیرت دارد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.