روحانی در نشست خبری اعلام کرد:

تأمین اعتبار 1000 واحد تولیدی غیرفعال در استان قزوین

نشست خبری رئیس جمهور با اصحاب رسانه در استان قزوین برگزار شد.

اعتباری بیش از سه برابر اعتبار عمرانی استان مدنظر قرار داده‌ایم/ تأمین اعتبار 1000 واحد تولیدی غیرفعال در استان قزوینبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن روحانی رئیس جمهور طی نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان قزوین در پاسخ به سوالی درباره کمبود بودجه استان قزوین و ارتقای آن گفت: مشکل بودجه مشکلی همگانی است و اعتباراتی که مورد درخواست هر استان است با اعتباراتی که می‌شود در اختیار آن استان گذاشت همواره کاستی‌هایی دارد.

وی افزود: در حال حاضر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که اعتبارات عمرانی که امسال به استان قزوین اعطا شده 36 درصد بیش از سال قبل بوده است که این مسئله می‌تواند نشان از رشد اعتبارات داشته باشد.

روحانی تأکید کرد: مجموعا ما در این سفر اعتباری بیش از سه برابر اعتبار عمرانی استان مدنظر قرار داده‌ایم که امیدواریم بتوانیم این اعتبارات را امسال تخصیص و عملیاتی کنیم.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: 903 هزار میلیارد تومان برای جبران رسیدگی به طرح‌ها و بودجه‌های عمرانی است که باید تکمیل شود و انشاءالله قولی که در این زمینه داده شده عملیاتی شود تا اینکه امسال بتوانیم بیش از 530 میلیارد را اجرایی و عملیاتی کنیم.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی نیمه فعال از طریق بانک‌ها اظهار داشت: برای فعال کردن این واحدها تسهیلاتی از طریق بانک‌ها داده شده است. انشاالله تا پایان سال حدود 7500 بنگاه نیمه فعال یا غیرتکمیل شده بخش صنعتی را بتوانیم کامل کنیم. استاندار قزوین وعده داد تا برای 1000 واحد تولیدی غیرفعال اعتبارات لازم داده شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین گفت: استان قزوین به لحاظ گردشگری و جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی استعدادهای فراوانی دارد. شهرستان قزوین در یک دورانی به عنوان پایتخت ایران بوده و آثاری هم از همان دوران باقی مانده است. بنابراین ما باید جاذبه‌های این استان را افزایش دهیم. یک زمان جاذبه‌ها طبیعی است که دولت باید زمین‌‌های آن را بخرد و آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

وی ادامه داد: دولت باید اقداماتی را برای اقامت‌های موقت مردم انجام بدهد چرا که جاذبه‌های طبیعی به تنهایی نمی‌توانند مردم را جذب کنند و ما باید وسایل رفاهی را در کنار آن قرار بدهیم تا هم مردم جذب و هم اینکه توقفشان زیاد شود.

رئیس جمهور افزود: بنابراین مرمت این آثار تاریخی و همچنین آماده کردن وسایل رفاهی برای گردشگر به عنوان وظیفه دولت برای زیرساخت‌ها است. ما باید بتوانیم برای این کار، کارآفرینان را جذب کنیم. مردم وقتی ببیند کاری سود دارد و سرمایه چندان زیادی هم نمی‌خواهد یا اگر سرمایه می‌خواهد ما بتوانیم وام در اختیارش بگذاریم. خودش می‌آید و سرمایه‌گذاری می‌کند؛ این مسئله هم برای خود آن فرد، هم برای کشور، هم برای استان و هم برای اشتغال جوانان سود دارد. یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم اشتغال را با کمک آن حل کنیم، همین گردشگری است. استان قزوین خوشبختانه آزاد راه زیاد دارد مثلا همین آزاد راه کرج- قزوین جز آزاد راه‌های پر ترافیک است یا مسیری که شما به سمت شمال و رشت دارید جز همین بزرگراه‌ها است که می‌توان مسیرهای دیگری را هم دنبال کرد تا راه‌ها کوتاه‌تر شوند. ما باید همچنین راه آهن را سریع‌السیر و با سرعت 150 تا 160 کیلومتر کنیم. توسعه فرودگاه فعلا جز برنامه‌های ما نیست اما در آینده باید انجام شود. یک فرودگاه کوچک وجود دارد که می‌توان آن را توسعه داد و برای هواپیما آماده کرد.

روحانی با اشاره به احداث 5 هتل 5 ستاره در استان قزوین گفت: این مسئله برای استانی که ظاهرا هتل 5 ستاره ندارد بسیار مهم است. احداث چنین هتل‌هایی می‌تواند برای جذب گردشگر مهم باشد. بحث گردشگری یکی از راه‌های رونق اقتصادی و حل مشکل اشتغال است که دولت تمام توان خود را برای این موضوع می‌‌گذارد.

رئیس جمهور در بخش پایانی از نشست خبری خود درباره انتقال آب از الموت رود به قزوین اظهار داشت: طرح‌‌هایی که اجرایی و عملیاتی می‌شود همان‌هایی است که امروز در شورای اداری اعلام شد. موضوع سد طالقان هم با همکاری بخش غیردولتی و کمک دولت شروع به اجرا و عملیاتی می‌شود. فاز مطالعاتی رودخانه الموت آغاز شده و تا اجرایی شدن ادامه دارد. ما این موضوع رابرای تکمیل بحث مطالعاتی دنبال خواهیم کرد. 



 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار