کرمانشاه ؛

استان کرمانشاه نگین گردشگری غرب ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر صنعت گردشگری نزدیک به 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جلیل بالایی با بیان اینکه ایران با داشتن آثار طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری که دارد در زمره برترین کشورهای جهان برای اهداف گردشگری است، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه نیز به عنوان نگین گردشگری غرب ایران پتانسیل ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد.

وی افزود: وجود چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از 2200 مورد آن ثبت ملی شده و یک اثر ارزشمند ثبت جهانی شده به نام کتیبه داریوش به همراه 50 منطقه نمونه گردشگری و 14 روستای هدف گردشگری و صدالبته مناظر طبیعی چشم نواز تنها بخشی از پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه است.

بالایی تاکید کرد: در حوزه صنایع دستی نیز استان کرمانشاه با دارا بودن 60 رشته صنایع دستی که جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر در آنها مشغول به فعالیت هستند، شرایط ویژه‌ای دارد.

وی گفت: استان کرمانشاه همچنین از لحاظ زیرساختی نیز شرایط نسبتا خوبی برای توسعه گردشگری دارد که از جمله آنها می توانیم به وجود فرودگاه بین المللی، مرزهای رسمی با کشور عراق، هتل های چهار و پنج ستاره، بزرگراه کربلا و ... اشاره کنیم.

با این وجود استان کرمانشاه هنوز در حوزه زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری نیاز به همت و تلاش بیشتری دارد که انتظار داریم در این حوزه سرمایه گذاران استان ورود بشتری کنند و شرایط را برای توسعه همه جانبه استان که از قبل توسعه گردشگری میسر خواهد شد، فراهم کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.