کرمانشاه؛

نشست علمي در دانشگاه رازي با پژوهشگر برجسته ايراني

نشست علمي باحضور علي اكتسابي، استاد دانشگاه كيوتو ژاپن در خصوص مستندنگاري تحليلي ميراث فرهنگي در دانشگاه رازي و جمعي از اساتيد و دانشجويان گروه باستان شناسي برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علی اكتسابي متخصص پرتوهای يونی مباحث كابرد تصويربرداري پيشرفته در حوزه ميراث فرهنگي  ارائه داد.

در اين نشست علمي اكتسابي به بررسي اهميت و جايگاه روش هاي اسكن ليزري و چندبعدي آثار باستاني در دنيا پرداخت و درباره پروژه هاي خود در كشورهايي چون آمريكا، چين، مصر، انگليس، ايتاليا و اخيراً ايران بحث كرد.

اكتسابي تاكنون لابراتوارهاي متعددي در كشورهاي مختلف با هدف ديجيتالي كردن ميراث گذشته برپا كرده است كه طي آن با تصويربرداري پيشرفته امكان تفكيك و آناليز رنگدانه¬هاي برخي از اشيا و مواد باستاني مانند فرش، نقاشي و غيره براي اولين بار فراهم شده است.

 وي مخترع اين روش در دنياست و بر آن است تا اين فناوري را نيز در سطح كشور و از جمله استان كرمانشاه مورد استفاده قرار دهد.

 با توجه به اينكه اين فناوري تنها در حوزه ميراث فرهنگي كاربردي ندارد و امروزه از آن در حوزه هاي صنعت و كشاورزي نيز استفاده مي شود، طبيعي است كه دانشگاه رازي نيز در اين راستا مي تواند با اين پژوهشگر برجسته ايراني همكاري لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار