مشهد؛

برنامه ریزی برای کشت کلزا در 500هکتار از اراضی تربت جام

مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام از برنامه ریزی برای کاشت کلزا حدود 500هکتار از اراضی تربت جام در سال زراعی جدید خبر داد

جوادی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛افزود: تاکنون 500هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کلزا رفته است .

وی از کشت کلزا به عنوان یک کشت خوب یاد کرد واز کشاورزان خواست تا کشت این محصول در مزارع خود رااز دست ندهند .

مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام با بیان اینکه تناوب زراعی بادیگر کشت ها می تواند افزایش عملکرد محصول در سال بعد رابه همراه داشته باشد گفت : بر اساس تحقیقات انجام شده اگر مزرعه ای درتناوب کشت گندم وکلزا باشد میزان عملکرد گندم تولیدی در ان مزرعه د رسال بعد از کشت کلزا افزایش معنا داری پیدا خواهد کرد

وی گفت :همچنین در راستای افزایش ضریب خود اتکایی د رروغن کشور ، پرداختن به کشت کلزا به کشاورزان توصیه می شود .

مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام افزود : کشت کلزا در زمینه کنترل علف های هرز و بیماری ها نیز موثر است و همچنین گیاه کلزا از بارش های فصلی برای رشد استفاده کرده ودر کشت این محصول مصرف اب تا حدی ریادی کاهش می یابد .

جوادی با بیان اینکه جهاد کشاورزی به دنبال جایگزینی محصولاتی است که هم در افزایش حاصلخیزی اراضی و هم در راستای کاهش مصرف اب موثر باشند افزود: کشت کلزا همه این امتیازات مثثبت رادارد .

وی توزیع بذر رایانه ای وحرید تضمینی را از مشو ق های در نظر گرفته شده برای توسعه کشت کلزا در تربت جام بر شمرد و افزود : سطح برداشت مزارع کلزا در تربت جام در سال زراعی گذشته حدود 110هکتار بود و میزان برداشت از این مزارع 160تن بوده است.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.