ضربه افراد خودی به طرح نظام تحول سلامت/ پوشش بیمه سلامت برای مناطق حاشیه نشین شهرها

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت گفت: بعضی از افراد خودی از طرح تحول نظام سلامت ایراد گرفته و سبب ضربه زدن به این کار بزرگ هستند.

ضربه افراد خودی به طرح نظام تحول سلامت/ پوشش بیمه سلامت برای مناطق حاشیه نشین شهرها
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در مراسم مجمع انجمن های علمی  گروه پزشکی ایران عصر امروز در سالن همایش های برج میلاد اظهار داشت: رییس جمهور عنایت خاصی به بهداشت و درمان داشته و رییس مجلس نیز حمایت جدی از طرح های بهداشت و درمان دارد.

وی بیان کرد: سیاست های کلی سلامت بوسیله رهبری ابلاغ شده و در وزارتخانه اولویت گذاری برای سلامت جامعه انجام شده و مردم در سال جاری بیشترین رضایت را از وزارت بهداشت داشتند.

حریرچی ادامه داد: دولت منابع مناسبی را برای بهداشت و درمان اختصاص داده و احکام نظام سلامت صادر می شود.

حریرچی عنوان کرد: سالانه در آمریکا 2 هزار و 880 میلیارد دلار ویژه بهداشت و درمان اختصاص داده می شود و این در حالی است که کل بودجه تولید داخلی ملی ما 400 میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد: در طرح تحول سلامت 10 میلیون نفر از افراد ساکن در حاشیه شهر ها بیمه شده که این نشان دهنده دلسوزی مسئولان در وزارت بهداشت است اما بعضی از افراد خودی از طرح تحول نظام سلامت ایراد گرفته و سبب ضربه زدن به این کار بزرگ هستند.

حریرچی افزود: افزایش سلامت مردم، جلوگیری از مخاطرات مالی مردم در زمان بیماری و بالارفتن میزان رضایت و پاسخگویی از اهداف نظام سلامت است .

قائم مقام وزیر بهداشت ابراز داشت: در سال های گذشته داروهای گران شیمیایی وارد کشور می شده که در همان زمان مراکز بهداشتی در روستاها از کمبود قطره اهن و ویتامین ها رنج می بردند.

وی گفت: اگر به اهداف اصلی توجه نداشته باشیم دیگران جایگاه جامعه پزشکی را  برای ما تعریف کرده و این به ضرر پزشکان است .

شرکت در انتخابات سبب مشروعیت سازمان نظام پزشکی می شود
در ادامه این مراسم نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه یکسری از افراد علاقه دارند اختیارات کامل از سازمان نظام پزشکی گرفته شود و من در مجلس به جد پیگیر این مسئله هستم .

وی بیان کرد: اگر پزشکان در انتخابات سازمان نظام پزشکی شرکت نکنند از مشروعیت این سازمان کاسته می شود.

نوبخت ادامه داد: بودجه در وزارت بهداشت باید هدف دار خرج شود و ما در این سازمان نظارت جدی بر تعرفه ها داریم.

وی گفت: پزشکان نباید به غوغا سالاری بعضی افراد توجهی داشته باشند و به چشم یک حکیم به مسائل باید نگاه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار