نیوزویک: ترامپ در دهه 1990 به دنبال فعالیت تجاری مخفیانه در کوبا بوده است

نشریه نیوزویک گزارشی را درباره تلاش غیرقانونی یکی از شرکت‌های متعلق به نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی آمریکا، برای فعالیت در کوبا در دوران تحریم این کشور منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، انتشار گزارشی در مورد تلاش برای برقراری تماس تجاری با کوبا از سوی یکی از شرکت‌های متعلق به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا، به یکی از موضوعات مورد بحث در کارزار انتخاباتی این کشور تبدیل شد.
 
نشریه نیوزویک روز پنجشنبه گزارشی در مورد تلاش یکی از شرکت های متعلق به دونالد ترامپ برای فعالیت در کوبا در دوران تحریم این کشور منتشر کرد.
 
هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا، در واکنش به این گزارش اظهار داشت: «امروز از تلاشهای او برای تجارت در کوبا آگاه شدیم که به نظر می رسد در جریان آن قوانین آمریکا نقض شده است. مطمئنا این تلاشها تخطی از سیاست خارجی آمریکا بوده است. او به طور مداوم مردم را در پاسخ به پرسشهای مطرح شده در مورد تلاش‌هایش برای تجارت در کوبا گمراه کرده است.»
 
بنا به گزارش هفته نامه اینترنتی نیوزویک، یکی از شرکت‌های متعلق به دونالد ترامپ در اواخر دهه ۱۹۹۰ به طور مخفیانه به دنبال کسب و کار در کوبا بوده است.
 
کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ تاکنون واکنش مستقیمی به این گزارش نشان نداده است، اما نامزد جمهوریخواهان در واکنشی تلویحی گفت: «هیلاری کلینتون و هواداران مالی او هر چیزی خواهند گفت و به هر دروغی متوسل خواهند شد تا کنترل خود را بر روی قدرت و این کشور حفظ کنند. مردم آمریکا از سال ها و دهه ها فساد و رسوایی کلینتون به ستوه آمده اند.»
 
انتشار گزارش نیوزویک می تواند بر روی رای بخشی از آمریکایی های کوبایی‌تبار به ویژه در ایالت فلوریدا تاثیر بگذارد. نظرسنجی‌ها از رقابت فشرده میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در این ایالت حکایت دارد.
 
کسب ۲۹ رای الکترال ایالت فلوریدا در انتخابات روز هشتم نوامبر (۱۸ آبان) برای هر دو نامزد می‌تواند تعیین کننده باشد. بیش از یک میلیون آمریکایی کوبایی تبار ساکن فلوریدا هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۵
زنده باد کوبا- هرکی به کوبا کمک کنه دوست داشتنیه
آخرین اخبار