دروازه مرزی دیورند در منطقه انگوراده ویران شد

هنوز دولت افغانستان در مورد بازشدن گذرگاه انگوراده یا ویران‌شدن دروازه اعمارشده در این ساحه، واکنش رسمی نشان نداده است.

درواز مرزی دیورند در منطقه انگوراده ویران شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقامات ولایت پکتیکا می‌گویند که دروازه مرزی که از سوی نظامیان پاکستانی در منطقه انگوراده ساخته شده و به افغانستان سپرده شده بود روز گذشته از سوی اقوام مستقر در دو سوی خط دیورند ویران شد.

این دروازه در منطقه انگوراده ولایت پکتیکا ساخته شده و سال گذشته به حکومت افغانستان سپرده شده بود که روز گذشته در اعتراض به ممانعت رفت و آمد از سوی نظامیان پاکستانی توسط اقوام ساکن در منطقه تخریب شد.

بختیارگل زدران رئیس شورای ولایتی پکتیکا به صدای آمریکا گفت: مردم محل زمانی این کار را کردند که مرزبانان پاکستان، مسیر انگورده را به روی مردم به صورت دوامدار مسدود ساختند.

آقای زدران گفت: اقوام دو طرف خط تحمل نکردند که در بین شان، تقسیم شوند؛ سرانجام حوصلۀ آن به سر رسید و به ویران‌کردن این دروازه توافق کردند.

رئیس شورای ولایتی پکتیکا اضافه کرد: دولت به تصمیم مردم احترام کامل دارند و نمی‌خواهد که در این موضوع مداخله کند.

حاجی نور ولی یک بزرگ قومی ولسوالی برمل پکتیکا نیز تصریح کرد: دروازه به صورت کُلی ویران شد؛ اما در انتظار بازشدن راه از سوی نظامیان افغان و پاکستانی استند.

او افزود "انگوراده که با منطقۀ وانه وزیرستان جنوبی همجوار واقع شده است، در دو طرف قوم احمدزی ساکن اند؛ ما هیچگاهی از یکدیگر جدا نمی‌شویم".

هم‌زمان با این، ظفر اسلام یک مقام وزیرستان شمالی به برخی رسانه‌ها گفته است، پس از چندین جلسه میان مقامات افغان و پاکستانی، توافق شده است که این مسیر باز گردد.

این مقام پاکستانی گفته است، با مسدودشدن این مسیر، به تاجران دو طرف زیان مالی رسیده است؛ او ابراز امیدواری کرد که به زودی رفت و آمد به دو سوی خط آغاز گردد.

هنوز دولت افغانستان در مورد بازشدن گذرگاه انگوراده یا ویران‌شدن دروازۀ ساخته شده در منطقه واکنش رسمی نشان نداده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.