تغییر رویکرد در نحوه برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تغییر رویکرد مسابقات ورزشی دانش آموزی به شیوه مدرسه قهرمان و کانون قهرمان خبر داد.

مهرداد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تغییر رویکرد نحوه برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس کشور خبر داد و گفت: در سال تحصیلی نحوه برگزاری مسابقات ورزشی با رویکرد مدرسه محورانه است.

وی افزود: مدرسه قهرمان و کانون قهرمان دو شیوه اجرایی جدیدی است که برای برگزاری مسابقات در آینده‌ای نزدیک به مدارس ابلاغ می‌شود و مسابقات ورزشی در سال تحصیلی 95 – 96 با این قالب شکل می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ در سمیناری که با معاونین تربیت بدنی و سلامت استان‌ها برگزار شد و بر اساس نظر خواهی‌ها اکنون فرآیند مستند سازی شیوه مدرسه قهرمان و کانون قهرمان در دستور کار قرار گرفته است. 

حمیدی با بیان اینکه مدرسه محوری یکی از سیاست‌های اصلی در اجرای برنامه‌های تربیت بدنی و سلامت است اظهار داشت: سال گذشته برای 3 رشته ورزشی طرح مدرسه قهرمان به شیوه آزمایشی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به بازخوردهای مثبت حاصله این روند برای سایر رشته‌ها نیز توسعه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی رشته‌های ورزشی در مدارس کشور قابلیت اجرا ندارند گفت:‌ بر این اساس کانون‌های برون مدرسه‌ای در نظر گرفته شده تا چنین رشته‌هایی در این کانون‌ها برگزار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:‌ با توجه به رویکرد جدید تمامی رشته‌های ورزشی در دو قالب مذکور برگزار شده و در صورت موفقیت تیم‌های ورزشی سایر سطوح مسابقات اعم از استانی، کشوری و حتی مسابقات خارج از کشور در قالب مدرسه قهرمان و کانون قهرمان ادامه پیدا می‌کند. در واقع با این روش مدرسه کانون اصلی در پیشبرد اهداف ورزشی و پیشرفت دانش آموزان در این عرصه به شمار می‌رود. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار