ساری

پیگیری دولت برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران به روسیه

پیگیری صادرات محصولات کشاورزی مازندران به روسیه و ممنوع شدن ورود برنج خارجی در زمان برداشت محصول داخلی ازجمله سیاستهای حمایتی دولت از کشاورزان و برنج کاران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمود واعظی ، رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در حاشیه بازدید از کارخانه شالیکوبی و مزرعه کشت برنج رتون در ساری پیگیری صادرات محصولات کشاورزی مازندران به روسیه و ممنوع شدن ورود برنج خارجی در زمان برداشت محصول داخلی را ازجمله سیاستهای حمایتی دولت از کشاورزان و برنج کاران برشمرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام دولت در ممانعت از واردات برنج خارجی را موجب افزایش رضایتمندی شالیکاران و کیفیت محصول داخلی دانست و افزود : برنج داخلی هم نیاز کشوررا تامین می کند وهم تولید مازاد آن ظرفیت صادراتی دارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش تولید برنج مازندران و نوسازی 25 در صد از کارخانه های شالیکوبی استان را گامی موثر در توسعه تولیدات داخلی عنوان کرد.

واعظی که مسوول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران،ترکیه، روسیه و آذربایجان است گفت : در پی آن هستیم که در مذاکرات خود فضا رابرای صادرات برنج و محصولات کشاورزی مازندران فراهم کنیم.

وزیر معین دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران همچنین به سفر اخیر خود به روسیه و مذاکرات با وزرای کشاورزی و اوراسیای این کشور اشاره کرد و افزود: در مذاکرات اقتصادی بر کاهش تعرفه واردات کشاورزی روسیه تاکید شد تا کشاورزان مازندرانی شرایط بهتری برای صادرات محصولات خود داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار