آبادان؛

تولید 10درصد خرمای موردنیاز مردم دنیا در ایران

10 درصد خرمای مورد نیاز مردم دنیا در ایران تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حسن پور مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت:سالانه 170 هزار تن خرمای تولیدی در کشور صادر می شود.

ابوالقاسم حسن پور در حاشیه ' آیین جشنواره ملی شکرانه خرما' در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر افزود:ایران یکی از کشورهای تولید کننده خرما در دنیا است و یک میلیون و 100 تن از مجموع 7.5 میلیون تن خرمای تولیدی در جهان در این کشور تولید می شود.

وی سطح زیر کشت نخلستان های کشور را 230 هزار هکتار خواند و گفت:از این مجموع، 200 هزار هکتار از نخلستان ها، بارور و 30 هزار هکتار به صورت باغ و نهال است.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی همچنین در آیین جشنواره شکرانه خرما در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر افزود:مشکلات مربوط به بخش کشاورزی شهرستان های آبادان و خرمشهر در وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می شود.

حسن پور گفت:در دفتر امور میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اقدامات مطلوبی برای تامین زیرساخت ها، انتقال آب، تسطیح اراضی، کنترل نیزارها و کنترل حیوانات وحشی نظیر گراز از سوی موسسه جهاد نصر در شهرهای آبادان و خرمشهر انجام شده است.

وی افزود:سال 93 با اندک اعتبار جذب شده در بخش باغبانی توانستیم چندین هکتار از اراضی کشاورزی شهرهای آبادان و خرمشهر را بازسازی کنیم.

حسن پور، حمایت بخش خصوصی از باغداران را ضروری دانست و گفت:قطعا حمایت بخش خصوصی از باغداران به لحاظ وجود زنجیره تولید مهم است.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ، ترویج مصرف خرما در مدارس را ضروری دانست و افزود:با شهرداری تهران نیز برای ترویج مصرف خرما در بین شهروندان گفت و گوهایی انجام شده است.

جشنواره شکرانه خرما با حضور مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان استانی، محلی و جمعی از تولید کنندگان و کشاورزان استان های سیستان و بلچستان، خوزستان و شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.

در پایان این جشنواره از 40 نفر از تولیدکنندگان، کشاورزان نمونه و تنی چند از مسئولان دست اندرکار برگزاری جشنواره تقدیر شد.این جشنواره در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.